اخبار شهرستان هااخبار ویژهپر بازدیدهانشست خبری

پروژه‌های مولدسازی دولت در مشکین دشت به فراموشی سپرده شد شهردار مشکین دشت گفت: تعهد شده است ۵ هکتار از زمین‌های جهاد کشاورزی و اصلاح بذر و آب و خاک طبق قانون به نام شهرداری انتقال یابد و شهرداری با همکاری شرکت مپنا اقدام به ساخت بیمارستان تامین اجتماعی نمایند که تا کنون این وعده مغفول مانده است.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشکین دشت با جمعی از اصحاب رسانه استان البرز برگزار شد.

فساد برخی اعضای شوراها، باعث بدبینی مردم شده است 

فرامرز فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت؛ مهمترین اقدامات شوراها را رفع تبعیض در محلات و مناطق شهری و روستایی دانست و بیان داشت: در دستگاه های دولتی بسیاری از بودجه ها و امکانات با جهت گیری خاص و در برخی مناطق خاص هزینه می شد که با تشکیل شوراها و اجرای الویت بندی ها و تشکیل قرارگاه های اجتماعی از انباشت منابع و امکانات در یک منطقه خاص جلوگیری می شود و منابع به صورت الویت بندی و با هدف محرومیت زدایی در بخش های مورد نیاز هزینه می شود.

وی با بیان اینکه تا پیش از اجرای قانون تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ منابع، امکانات، ظرفیت ها و اعتبارات شهرها در بخش هایی خارج از آن شهر و آن روستا هزینه می شد، عنوان کرد: تا پیش از آن بسترهای پایین و محروم شهرها و روستاهای کشور از منابعی که مربوط به خودشان بود محروم بودند و این موضوع موجب بروز بی عدالتی های در توسعه و پیشرفت و اجرای زیرساخت ها شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشکین دشت با بیان اینکه متاسفانه هنوز بسیاری از قسمت های قانون شوراها مسکوت مانده و به اجرا نرسیده است و نواقصی نیز در اجرای بخش های اجرا شده نیز وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای این قانون و تشکیل شوراها نه تنها تا حد بسیار زیادی از خروج منابع و امکانات به خارج از شهرها و روستاها جلوگیری شده است بلکه حتی شوراها توانسته اند علاوه بر بودجه های شهری و روستایی، اقدام به جذب منابع ملی به داخل حوزه های خود نیز بنمایند.

فرمانی با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا یک نهاد غیر دولتی محسوب می شود، تصریح کرد: یکی از مهم ترین خدمات این نهاد غیر دولتی، کمک رسانی به نهادها و دستگاه های دولتی خدمات رسان در داخل شهرها و روستا ها می باشد که خود از منابع و بودجه های دولتی بهره مند هستند اما با این حال از کمک ها و بودجه های شوراها نیز برای پیشبرد اهداف خدمات رسانی بهره مند می گردند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت با بیان اینکه علیرغم همه پتانسیل ها و ظرفیت هایی که تشکیل شوراها در کشور ایجاد کرده است اما این بستر موجب بروز برخی ظرفیت های افزایش فساد نیز گشته است، اذعان داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر بارها شاهد انتشار اخباری درباره بازداشت اعضای شورای ‌شهر در نقاط مختلف کشور به اتهام فساد مالی بوده‌ایم.

سکاندار پارلمان شهری مشکین دشت تاکید کرد: موضوع شفافیت در عملکرد و از سوی دیگر مطالبه گری مردم به شدت به پیشگیری از بروز مفاسد و همچنین افزایش کارآمدی شوراهای اسلامی شهر کمک می‌کند و مجموعه همه این عوامل کمک می‌کند تا نهادی مثل شوراهای اسلامی سلامت و کارآمد باشد.

فرمانی با بیان اینکه اکنون ششمین دوره از تشکیل شورا را پشت سر می‌گذرانیم، قطعا نواقصی در کار وجود دارد ولی مزایایی که از بابت تشکیل شوراها برای مردم حاصل شده است بیشتر باید در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی مزایایی از جمله پر کردن خلاء مدیریتی، انتقال مدیریت به مردم و اجرای سیاست‌های عدم تمرکز و نظارت اجتماعی بر کلیه نقاط کشور و کامل کردن نقش دستگاه‌های دولتی نقش‌های موثری را ایفا کرده اند.

رییس شورای اسلامی شهر مشکین دشت با بیان اینکه هدایت و رهبری امور منطقه‌ای و محلی به نحو احسن به رغم کاستی‌هایی که وجود دارد به شهروندان واگذار شده است، مطرح کرد: نقش موثر شوراها، آگاه نمودن مردم نسبت به مشکلات محلی و از همه مهمتر رفع تبعیض است.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه پس از تشکیل شوراها، در اجرای رفع تبعیض ها بسیاری از منابع به مناطق کم برخوردار تعلق می‌گیرد، افزود : در مورد فسادهایی که اتفاق افتاده است در حال حاضر شناخت از کار شوراها نسبت به آنچه که در ابتدای تشکیل شوراها بوده افزایش یافته، اما اگر نظارت‌ها به صورت کلی‌تری انجام می‌شد شاید امروز مشکلاتی را در زمینه و مقوله‌های ناشی از فساد کمتر شاهد بودیم. اگرچه رسیدن این خطاها به صفر ممکن است دور از انتظار باشد اما قطع به یقین خیلی کمتر از این می‌تواند باشد.

رئیس شورای اسلامی مشکین دشت با اشاره به نقش اصحاب رسانه، گفت: رسانه‌ها بعنوان دیده بانان این مرز و بوم و چشم‌های نظارتی بوده و باعث انتقال اخبار و مشکلات از مردم به مسئولین و اقدامات انجام شده از مسئولین به شهروندان هستند.

فرمانی با تاکید بر ضرورت پیوستگی در امور شهری ، تشریح داد: امور شهری از پیوستگی لازم برخوردار نیست و علی رغم نمادهای قدرتی و اختیاراتی که در بستر شورا وجود دارد، اما بسیاری از ادارات مستقل عمل کرده و این یکی از نقاط ضعفی است که شاید با اطلاع رسانی و پوشش‌های خبری، به پیوستار منظمی دست پیدا کنیم.

تعهدات سفر رییس‌جمهور به فردیس مغفول ماند 

علی سلگی شهردار مشکین دشت فردیس با تاکید بر اینکه ساخت و ساز غیر مجاز خط قرمز ما است، بیان کرد: وظیفه شهرداری جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه در منطقه مشکین دشت سقف ششم به هیچ عنوان مجاز نیست و سقف پنجم هم در حال مدیریت است، اظهار کرد: نبود زیر ساخت های لازم می‌تواند مشکل ساز باشد که با همت مدیریت شهری برای حل این مشکلات تلاش خواهد شد.

این مسئول افزود: ارزان بودن زمین در مشکین دشت باعث شده که این منطقه مورد توجه سازندگان قرار گیرد که با افزایش جمعیت روبه رو شده است.

شهردار مشکین دشت اشاره ای به طرح شهربان داشت و توضیح داد: این طرح که سیاست شورای شهر است در زمینه کنترل سد معبر و ساخت و سازها برنامه ریزی شده و خوشبختانه طی چند ماه گذشته نظارت خوبی داشته است.

سلگی با اشاره به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جلب رضایتمندی شهروندان، تشریح داد: در زمینه حمل نقل عمومی دارای ۹ دستگاه اتوبوس استیجاری، ۶ دستگاه نو هم خریداری شده است.

به گفته وی؛ پایانه کریم آباد یکی از پروژه های شهرداری مشکین دشت است که موجب تسهیل ناوگان حمل و نقل عمومی این نقطه کم برخوردار خواهد شد.

این مسئول از افتتاح حدود ٧ پروژه عمرانی تا پایان سال خبر داد و گفت: پروژه احداث درمانگاه سپاه تا اجرای اسکلت سازه انجام شده است، زمین پروژه به متراژ حدودی دو هکتار طبق نظر شورا به بخش تخصصی تبدیل می‌شود و طبق وعده داده شده، ۱۸ ماه پس از عقد قرارداد سازه ساخته و به بحث تجهیز خواهیم رسید.

سکاندار شهرداری مشکین دشت با اشاره به مشکلات شهرک بعثت، اضافه کرد: در برنامه صد روزه یکی از اقدامات انجام شده، ایجاد فضای سبز، کفپوش، ترمیم و آسفالت و روشنایی بلوار ملاصدرا است که پیگیری و انجام شده؛ این نمونه جزو شش مورد تجهیز معابر پرتردد از لحاظ روشنایی خواهد بود.

سلگی با بیان اینکه در منطقه ابراهیم آباد بوستانی به مساحت ۵۲۰۰ متر مربع ظرف ۴ تا ۵ ماه آینده به مرحله افتتاح خواهد رسید، ادامه داد: بحث الحاق مپنا و اکومال براساس روال قانونی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به ایجاد امکانات نشاط اجتماعی برای شهروندان مشکین دشت، گفت: در حوزه فضای سبز و فضاهای فرهنگی، ورزشی اقدامات و طرح های خوبی صورت گرفته شده است که تمام سنین و جنسیت ها با توجه به نیاز خود امکان استفاده را خواهند داشت برای مثال پارک کودک که زمینه خوبی برای آموزش ترافیکی کودکان است امسال به مرحله بهره برداری خواهد رسید، همچنین سرای بانوان طرح ریزی های پروژه انجام شده و نیازمند زمین مناسب برای شروع پروژه است.

وی میزان بودجه محقق شده سال گذشته را ۳۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال بودجه ۴۸۰ میلیارد تومانی برای شهر در نظر گرفته شده است و امید است با ایجاد درآمدهای پایدار شهری این مبلغ افزایش پیدا کند.

شهردار مشکین دشت فردیس اشاره ای پروژه های عمرانی در راستای افزایش سرانه های درمانی داشت و بیان داشت: ساخت درمانگاه تخصصی در زمینی واقع در خیابان شهید شیرودی که در گذشته ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است در دست اقدام است و پیمانکار متعهد شده است در مدت زمان ۱۸ ماه این درمانگاه را آماده و تجهیز نماید.

سلگی با اشاره به سفر آیت الله ابراهیم رییسی رییس‌جمهور به شهرستان فردیس، اظهار داشت: تعهد شده است ۵ هکتار از زمین‌های جهاد کشاورزی و اصلاح بذر و آب و خاک طبق قانون به نام شهرداری انتقال یابد و شهرداری با همکاری شرکت مپنا اقدام به ساخت بیمارستان تامین اجتماعی نمایند که تا کنون این وعده مغفول مانده است.

این مسئول با اشاره به بازنگری مطالعات طرح جامع هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی، مطرح کرد: جلسات متعددی در این خصوص با دهیار فرخ آباد برگزار شد تا تمهیدات لازم در خصوص بهره برداری مناسب از آب‌های سطحی اتخاذ شود.

فرناز فتحی سرابی مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا