اجتماعی

۳ هزار و ۴۲۶ دستگاه پمپ آب خانگی غیرمجاز در استان البرز شناسایی شد   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از شناسایی ۳ هزار و ۴۲۶ دستگاه پمپ غیرمجاز آب در سطح استان طی ۴۵ روز نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان داشت: باتوجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و ضرورت مصرف بهینه آب از سوی تمامی شهروندان ، استفاده صحیح از منابع آبی و قطع انشعابات غیر اصولی ، یکی از موارد موثر در توزیع آب شرب پایدار تلقی می گردد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع آبی استان، علاوه بر اجرای طرح ویژه جمع آوری انشعابات غیر مجاز، شناسایی و برخورد با مشترکانی که اقدام به نصب مستقیم پمپ خانگی به انشعابات آب نموده اند، در دستور کار مجموعه قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: طبق استانداردهای فنی و الزامات قانونی مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان، مشترکان در صورت بکارگیری پمپ خانگی در واحدها، می بایست ابتدا اقدام به نصب مخزن متناسب با جمعیت ساکن در ساختمان نموده و جانمایی پمپ آب بعد از نصب مخزن صورت پذیرد.

نامداری افزود: عدم نصب پمپ خانگی بعد از مخزن متناسب در واحد ها ، غیر قانونی تلقی گردیده و بدین منظور اخطار اولیه برای مشترکان متخلف صادر و در صورت عدم اصلاح و استاندارد سازی انشعابات در مدت زمان تعیین شده ، انشعاب مشترک تا رفع تخلف قطع می گردد.

مدیر عامل آبفا استان البرز اظهار داشت: بیشترین تعداد پمپ آب غیرمجاز کشف شده مربوط به محدوده تحت پوشش آبفا شهرستان چهارباغ با 680 مورد و کمترین تعداد مربوط به اداره آب و فاضلاب آسارا با 3 مورد می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا