اخبار داغاخبار ویژهپر بازدیدها

باند کلاهبرداران سایبری در البرز متلاشی شد فرمانده انتظامی استان البرز از دستگيري اعضاي باند 5 نفره اينترنتی که اقدام به 45 ميليارد ريال کلاهبرداری با ارسال پيامک‌های جعلی ابلاغيه قضائی نموده بودند، خبر داد

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

سردار حميد هداوند فرمانده انتظامی استان البرز بيان داشت: در پي مراجعه شهروندي به پليس فتا و اعلام اين موضوع که به دليل فروش يک دستگاه کنسول بازي‌های رايانه‌ای به فردي ناشناس و واريز وجه حاصل از آن به صورت اينترنتي، حساب‌های بانکي نام برده مسدود شده است، بررسي‌هاي تخصصي از سوي کارشناسان پليس فتاي استان جهت کشف زواياي پنهان پرونده آغاز شد.

وي افزود: در بررسي اوليه پليس فتا مشخص شد که مال باخته در دام يک باند حرفه‌اي کلاهبرداري با روش فيشينگ گرفتار شده و اين باند وجوه حاصل از کلاهبرداري اينترنتي را به حساب نامبرده واريز و منجر به انسداد حساب وي شده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز به شيوه و شگرد کلاهبرداري اين باند حرفه‌اي اشاره کرد و گفت: در بررسي‌هاي تخصصي و فني ماموران پليس فتاي استان البرز مشخص شد که متهمان در بستر پيام رسان‌هاي داخلي و خارجي با ارسال پيام جعلي ابلاغيه قضائي آنها را به درگاه جعلي هدايت و با سرقت اطلاعات حساب کاربران با رمزگيري و هک تلفن همراه مال باختگان اقدام به خريد کنسول بازي از اين شهروند کرده اند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: با تلاش‌هاي بي‌وقفه ماموران اعضاي باند 5 نفره فيشينگ در شهر کرج شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي همه آنها در عمليات‌هاي جداگانه دستگير شدند.

هداوند با اشاره به کشف اطلاعات حساب بيش از 300 نفر از کاربران اينترنتي از تجهيزات الکترونيک متهمان، گفت: ارزش ريالي کلاهبرداري صورت گرفته توسط اين باند بيش از 45 ميليارد ريال برآورد مي‌شود.

وي از شناسايي تعدادي از مال باختگان اين پرونده در کشور خبر داد و گفت: تحقيقات در خصوص شناسايي ساير مال باختگان ادامه دارد.

هداوند در پايان به کاربران اينترنتي توصيه کرد که به هيچ وجه وارد لينک‌هاي ارسالي از روي شماره‌هاي ناشناس نشده و اطلاعات حساب بانکي خود را در صفحات غير امن وارد نکنند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا