اخبار ویژهپر بازدیدهامدیریت شهرینشست خبری

کمبود تجهیزات و رام قطار، مهم‌ترین سد راه قطار شهری کرج رییس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری کرج با اشاره به نبود محل نگهداری قطارها و کمبود تجهیزات مترو، گفت: برای ساخت مرکز نگهداری قطارها و تجهیزات مترو پنج هزار میلیارد تومان نیاز است

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

خلیل کوزه کنانی رییس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری کرج در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه عمرانی قطار شهری بیان داشت: عملیات احداث خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۸۵ آغاز شد و تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است.

وی با بیان اینکه قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کیلومتر اسفندماه سال گذشته به بهره برداری رسید، تصریح کرد: با راه اندازی کامل خط ۲ قطار شهری کرج وضعیت ترافیکی معابر این کلانشهر دگرگون می شود.

به گفته این مسئول ؛ طی ۶ ماه گذشته ۶ کیلومتر از خط ۲ قطار شهری کرج ریل گذاری شده و یک ایستگاه نیز احداث شده است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با بیان اینکه ایستگاه شهید سلطانی که محل تلاقی متری کرج به تهران است در مراحل پایانی احداث است و سعی دایم تا در یکی از اعیاد پیش رو این ایستگاه را افتتاح کنیم، اظهار داشت: برای احداث هر یک کیلومتر خط ریلی مترو ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کوزه کنانی از نبود محل نگهداری قطارها و تجهیزات مترو به عنوان مهمترین مشکل پروژه مترو شهری کرج عنوان کرد و توضیح داد : در صورت تامین مکان ، طی ۲ سال آینده ۱۵ کیلومتر خط مترو احداث می کنیم.

مترو شهری کرج پنج هزار میلیارد تومان اعتبار مالی نیاز دارد 

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۱.۵ کیلومتر خط ریلی در دست احداث داریم ، اذعان داشت: ساختار حمل و نقل عمومی در ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی کرج با توسعه مترو باید تغییر کند؛ اختصاص ایستگاههای ویژه تاکسی در کنار ایستگاههای متروی کرج از مهمترین برنامه های مدیریت شهری است.

این مسئول برای ساخت مرکز نگهداری قطارها و تجهیزات مترو پنج هزار میلیارد تومان نیاز است، خاطرنشان کرد: ساخت این مکان ۲ سال زمان می برد.

کمبود رام قطار و لوکوموتیوران، مهمترین مشکلات قطار شهری کرج

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج؛ کمبود رام قطار و لوکوموتیوران را به عنوان مهمترین مشکلات قطار شهری برشمرد ‌و تاکید کرد: به دلیل نبود مکان نگهداری قطارها با مشکل اساسی برای خرید رام های جدید قطار مواجه هستیم.

کوزه کنانی با بیان اینکه متروی شهری کرج دارای ۲ رام قطار است که یکی از آنها در ایستگاه قطار شهری تهران نگهداری می شود، افزود: با توجه به طرح توسعه خط ۲ قطار شهری کرج ، خرید هفت رام قطار دیگر برای این خط ضروری است.

وی در پایان ادامه داد: به علت کمبود لوکوموتیوران اکنون هفت راهبر قطار از تهران به کرج مامور شده اند.

فرناز فتحی سرابی مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا