
روابط عمومیها نقش بسیار مهمی در مدیریت بحران ناترازیها و توسعه صنعتی دارند در ادامه، به بررسی این نقشها از دیدگاه رضا افخمی کارشناس حوزه روابط عمومی می پردازیم :
*مدیریت بحران*
روابط عمومی ها در زمان بحران و ایجاد ناترازی ها نقش حیاتی بر عهده دارند. آنها باید ارتباطات شفاف و مؤثری با رسانهها، عموم مردم و سایر ذینفعان برقرار کنند.
وظیفه آنها در مدیریت بحران شامل:
– ارائه اطلاعات دقیق و بهروز به مخاطبان.
– حفظ اعتماد عمومی و جلوگیری از انتشار شایعات.
– هماهنگی با سازمانهای مختلف برای ارائه پاسخهای موثر به بحرانها.
ـ برگزاری نشستهای خبری با اصحاب رسانه.
ـ برگزاری کنفرانس های علمی و تخصصی ، می باشد .
*مدیریت ناترازیها*
نقش کلیدی روابط عمومی و حضور پر رنگ آنان در جامعه بر کسی پوشیده نیست . ناترازیها به اختلافات ، تضادها ، میزان منابع و چگونگی مصرف منابع بین مردم و سازمانها اشاره دارد.
از این رو روابط عمومیها میتوانند با ایجاد بسترهای گفتگو و مذاکره ، نقش میانجی بین مردم با سازمان ها را ایفا کنند.
وظایف روابط عمومیها در این زمینه شامل:
– تسهیل ارتباطات بین بخشهای مختلف.
– ترویج تفاهم و همکاری.
– ارائه راهحلهای مشترک و توافقات.
ـ برگزاری جلسات هم اندیشی و گفتگوی آزاد.
ـ انجام افکارسنجی از آحاد جامعه می باشد .
*توسعه صنعتی*
حضور مدیران روابط عمومی در صنعت و اقتصاد کشور گره گشای بسیاری از معضلات ارتباطی بین مدیران و مسولان با جامعه است .
در زمینه رفع بحران ناترازی ها و توسعه صنعتی، روابط عمومیها میتوانند با ترویج دستاوردها و فعالیتهای صنعتی، نقش مؤثری در جذب سرمایهگذاری و جلب توجه عمومی ایفا کنند.
وظایف روابط عمومیها در توسعه صنعتی شامل:
– تبلیغ و معرفی دستاوردهای صنعتی.
– ایجاد کمپینهای ارتباطی برای افزایش آگاهی عمومی.
– برقراری ارتباطات با رسانهها و انتشار اخبار مثبت می باشد .
به طور کلی، روابط عمومیها با ایجاد ارتباطات مؤثر، ترویج شفافیت و اعتمادسازی میتوانند سهمی ارزنده و تاثیر گذار در مدیریت بحران ، رفع ناترازیها و توسعه صنعتی در کشور ایفا نمایند .
«« در آستانه برگزاری دهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت»»
رضا افخمی کارشناس حوزه روابط عمومی و عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس در استان البرز ، ضمن برشمردن اهمیت فعالیت روابط عمومی در کمک به حل معضلات، بحران ها و رفع ناترازی ها در کشور اظهار داشت: روابط عمومی می توانند با شناخت رفتار مخاطبان و پایش افکارسنجی ها ، بحرانهای پیش روی سازمان ها را پیشبینی نموده و با برگزاری جلسات و هم اندیشی ها برای برون رفت از بحرانها برنامه عملیاتی ارایه نمایند .

این فعال حوزه روابط عمومی در ادامه افزود ، دهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت با محوریت نقش روابط عمومی ها در مدیریت بحران ناترازی ها و توسعه صنعتی با حضور مدیران، کارشناسان و علاقمندان روابطعمومی و صنعت ۲۷ بهمن در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
استادان، دانشجویان، فعالان و علاقمندان به حوزههای ارتباطات، روابطعمومی، جامعه اطلاعاتی و صنعت که تمایل دارند در این کنفرانس به ارائه مقاله بپردازند ، میتوانند تا تاریخ ۱۵ بهمنماه ۱۴۰۳، نسبت به ارسال اصل مقاله خود به آدرس الکترونیکی info@prconference.ir اقدام کنند. علاقمندان بهمنظور ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کنفرانس و ارسال مقالات میتوانند به سایت maonline.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۳۵۶۲۱۱ تماس حاصل نمایند.



