اخبار شهرستان هااخبار ویژهاقتصادینشست خبری

کارنامه درخشان دولت سیزدهم در احیا صنایع راکد و نیمه فعال وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه رئیس جمهور شهید بر فعال سازی صنایع راکد و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود تولیدی کشور تاکید داشت، اعلام کرد: بر این اساس احیای صنایع راکد و نیمه فعال و توسعه واحدهای صنعتی فعال از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه است.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

عباس علی آبادی وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح خط جدید ۳ واحد صنعتی و تولیدی که در شهرک‌های صنعتی اشتهارد و کوثر برگزار شد، با اشاره به اینکه اولویت اصلی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری احیا واحد‌های اقتصادی راکد می‌باشد، بیان داشت: خوشبختانه بهره‌وری سرمایه‌گذاری های داخلی در این زمینه موفق بوده است و در این حوزه کارنامه بسیار خوبی را کسب نموده ایم .

دولت سیزدهم ۵ هزار واحد صنعتی راکد را به چرخه تولید بازگرداند

وی با تاکید بر اینکه تلاش ها بر این است تا از ظرفیت های موجود واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور به خوبی بهره گرفته شود، تصریح کرد: دولت سیزدهم تاکنون بیش از پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد ، نیمه فعال و فعال کشور را به چرخه تولید بازگردانده یا توسعه داده است.

این مسئول با بیان اینکه روند احیا واحد‌های نیمه فعال و راکد با سرعت و شتاب در حال طی شدن است، اظهار داشت: وزارت صمت تسهیلات بانکی مورد قبولی را در اختیار سرمایه گذاران این واحدها قرار می دهد که فراهم کردن آن توسط فعال اقتصادی بسیار دشوار است.

وزیر صمت ادامه داد: واحدهای صنعتی و تولیدی با توجه به خدماتی که دریافت می کنند باید بتوانند اشتغالزایی و تولید سرمایه کنند و از طرفی تجمع واحدهای صنعتی در کنار یکدیگر هم پوشانی ایجاد می کند و سبب بهبود صنعت اقتصاد در کشور می شود.

علی آبادی با اشاره به ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان البرز، عنوان کرد: این استان به لحاظ تراکم جمعیت و وسعت کم با مشکلاتی در بخش تامین زمین مورد نیاز صنایع مواجه است، بر این اساس راه اندازی صنایع با فناوری و دانش بالا برای البرز هدفگذاری شده است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه بسیاری از برندهای مهم ملی در استان البرز می‌باشند، اذعان داشت: این استان به لحاظ منابع آبی نیز با مشکل مواجه است و باید واحدهای صنعتی کم آب بر با عمق فناوری در این استان راه اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه البرز با شرایطی که دارد باید به سمت صنایع هایتک پیش رود، خاطرنشان کرد: وزارت صمت در این استان به دنبال توسعه واحدهای صنعتی است تا شرایط را برای پیشرویی به صنایع پیشرفته تر سوق دهد.

این مسئول اشاره به پیشروی در صنعت هایتک ، افزود: در بحث هوشمندسازی صنایع ، البرز در وضعیت خوبی قرار دارد اما این به آن معنا نیست که به سایر زمینه ها در استان توجه نشود.

محیط زیست فدای توسعه صنایع نمی‌شود 

وزیر صمت ضمن اشاره به توسعه لکه ها و شهرک‌های صنعتی البرز طی سال‌های آینده، ابراز داشت: این برنامه با رویکرد حفظ محیط زیست و توجه به فناوری بالا دنبال خواهد شد.

علی‌آبادی با بیان اینکه البرز دارای وضعیت آب مناسب نیست و باید به سمت توسعه هایی پیش رود که نیاز اندکی به آب داشته باشد که به توسعه صنایع و رونق تولید کمک کند، مطرح کرد: صنعتی کردن استان البرز یک رویکرد راهبردی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به مقابله برخی صنوف در اجرای طرح ثبت معاملات در سامانه تجارت، تشریح داد: طبق رویکرد ملی و تجمیع اطلاعات در سامانه های هوشمند و سامانه الکترونیکی تا‌کنون مقابله ای با این موضوع نشده است.

وی با اشاره به اظهار نظر مدیر عامل ایران‌خودرو در ارتباط با مکلف کردن دولت به تولید و توزیع خودرو، توضیح داد: ما هیچگونه گزارش قاطعی در ارتباط با این موضوع از اداره استاندارد و ایرانخودرو دریافت نکرده ایم.

شرکت‌های خودروسازی مطابق با استاندارد جهانی فعالیت کنند

این مسئول اضافه کرد: آنچه که وزارت صمت به دنبال آن است مطابق با استانداردهای روز دنیا و مطابق با استانداردهای قابل قبول در تولیدات خودرو است و اگر غیر از این اثبات شود حتما وزارت صمت ورود کرده و ایرانخودرو را به سمت رعایت قانون هدایت می کنیم.

علی آبادی با اشاره به کیفیت محصولات شرکت های خودروسازی کشور، گفت: این شرکت ها باید متناسب با استانداردهای موجود محصولات با کیفیت تولید کنند.

گفتنی است واحد صنعتی کامل دیزل، مجتمع فولاد و آلومینیوم امید البرز و شرک سبز گلشن تیراژه ۳ واحد صنعتی بودند که امروز سه‌شنبه و در جریان سفر یک روزه «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان البرز، به بهره‌برداری رسیدند.

فرناز فتحی سرابی مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا