اجتماعیاخبار ویژهپر بازدیدهانشست خبری

برای پیشگیری از عقب‌ماندگی صنایع، همگام با هوش مصنوعی گام برداریم رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به هوش مصنوعی در زیست بوم فناوری‌های نوین، گفت: اگر بر طبق روش های سنتی و قدیمی پیش بریم نسبت به کشورهای پیشرفته، دچار انزال صنعتی خواهیم شد بنابراین باید همگام با نسل جدید قدم برداریم.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

سومین مراسم تجلیل از استادان دانشگاه علمی کاربردی آذین خودرو با حضور مسئولین استانی و کشوری در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

با نگرش جهادی، شعار سال‌جاری را به کرسی بنشانیم 

رضا رضایی مدیر گروه صنعتی آذین خودرو با بیان اینکه اساتید و معلم‌ها نور و راهنمایی هستند که نقش بسیاری در رونق و توسعه دانش و فناوری را دارند، اظهار داشت: شما با تجربه و پشتکار خود دانشجویانی را تربیت می‌کنید که در مسیر رشد و پیشرفت کشور نقش بسزایی دارند.

وی با تاکید بر اینکه متخصصان و کارآفرینان با همت و اندیشه شما به وجود می‌آیند چرا که با اراده و مهارت خود نور اندیشه و دانش را به دانشجویان منتقل می‌کنید، تصریح کرد: اساتید و معلمین با ایجاد آینده روشن و پر امید راه پیشرفت این سرزمین را می سازند.

مدیر گروه صنعتی آذین خودرو با بیان اینکه این شرکت قطعه ساز ۱۴ هزار نیروی کار دارد و رتبه دوم را در صنایع قطعه‌سازی ایران کسب کرده است ، تاکید کرد: کیفیت بالای محصولات از ابتدای تاسیس تاکنون اهداف و راهنمای راه مدیران و مهندسان این شرکت بوده است که به آن افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در نسل چهارم تکنولوژی هوش مصنوعی روی کار آمده است که تاثیری فراوانی روی زیست بوم صنعتی و تحولات روز دنیا دارد ، اذعان داشت: اگر بر طبق روش های سنتی و قدیمی پیش بریم نسبت به کشورهای پیشرفته، دچار انزال صنعتی خواهیم شد بنابراین باید همگام با نسل جدید قدم برداریم.

رضایی با اشاره به اینکه تحریم‌ها کمتر از ۳۰ درصد در عدم پیشرفت و توسعه نوین صنایع داخلی تاثیر گذاشته است، بیان داشت: مشکلات موجود ریشه در ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی، عدم مدیریت درست و دخالت‌های نامناسب داخلی دارد که امیدوارم در دستگاه‌های مرتبط به اتحاد واقعی برسیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم طبق فرمایش رهبر معظم رهبری، عنوان کرد: ایشان ۱۲ سال است که تاکید فراوانی بر افزایش و رونق تولید، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی دارند که نشان از اهمیت بالای یک مسأله استراتژیک است.

این مسئول با تاکید بر اینکه شعار سال‌جاری براساس تولید محصولات با کیفیت و افزایش رضایت مصرف‌کننده همراه باشد، ابراز داشت: با نگرش جهادی در صادرات، ارزآوری بالایی در انواع محصولات را داشته باشیم.

آذین خودرو اولین مجری ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای در دانشگاه‌های کشور

محسن عبداللهی رییس دانشکده‌ آذین خودرو افزود: مرکز آموزش عالی علمی کاربردی آذین خودرو از سال ۱۳۹۰ فعالیتش را بطور مستقیم در محیط کار و در جوار کارخانه، در رشته های مکانیک خودرو، لجستیک، برق صنعتی و صنایع شیمیایی که آموزش های مورد ماموریت و هدف گروه صنعتی آذین خودرو هستند بصورت آموزش های مهارتی و کاربردی در جوار محیط کارخانه شروع کرد.

وی تشریح داد: در ادامه با توجه به موفقیت این دانشگاه در آموزش های فنی و مهارتی رشته های مهندسی کنترل ابزار دقیق، حسابداری صنعتی، مکانیک ماشین آلات صنعتی، مدیریت کسب و کار، فناوری اطلاعات، روابط عمومی و…. به رشته های این دانشگاه اضافه شد.

عبداللهی توضیح داد: در حال حاضر با بیش از ۷۵۰ دانشجو و ۱۸ رشته آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

رییس دانشکده‌ آذین خودرو خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حال حاضر بعنوان اولین مجری ارزیابی صلاحیت حرفه ای در دانشگاه های کشور شناخته می شود.

گفتی است دانشکده علمی کاربردی آذین خودرو تفاهم نامه ای با شهرداری کمالشهر در راستای برگزاری سمینارهای علمی، همایش های فرهنگی و برنامه های آموزشی جهت رفع چالش ها و مشکلات اجتماعی و توانمندسازی پرسنل شهرداری از طریق اجرای دوره های آموزشی کاربردی و مهارتی بر اساس نیازسنجی شهرداری بسته شد.

فرناز فتحی سرابی مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا