اخبار ویژهپر بازدیدهافرهنگینشست خبری

اجرای طرح مسطورا در استان البرز مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از اجرای طرح مسطورا از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مساجد، حسینیه‌ها و هیأت های مذهبی در این طرح با هدف انس با قرآن مشارکت دارند.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها با نام مسطورا ( سطر به سطر ) در ماه مبارک رمضان در سطح کشور و نیز در استان البرز خبر داد و بیان داشت: آیه‌هایی که مورد تاکید امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و رهبر معظم انقلاب اسلامی و … انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۶ نهاد مشارکت دارند، تصریح کرد: این طرح با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز می‌باشد.

این مسئول با بیان اینکه در تلاش هستیم که طی سه سال ۱۵۰ آیه قرآن کریم در بین مردم متداول شود، اظهار داشت: برای اولین بار در سال‌جاری ۳۰ آیه قرآن به عنوان آیات محوری انتخاب شده است تا با جریان سازی دقیق، هم افزایی انس با قرآن به بهترین نحو مطلوب انجام گردد.

وی با تاکید بر اینکه همه نهادها تلاش کنند آیه‌ها به صورت گفتمان در اذهان مردم حک شود، بیان کرد: مفاهیم و سطر به سطر آیه‌ها به عنوان ضرب المثل‌های پرتکرار بین اقشار مختلف جامعه جاری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه در ماه رمضان در نظر داریم با سطر سطر آیات قرآن زندگی کنیم، به همین دلیل این طرح مسطورا نام گرفته است، عنوان کرد: کتاب مسطورا حاوی ۳۰ آیه تعیین شده است و در بین فعالان فرهنگی توزیع می‌گردد.

ولایی برحق با اشاره به همکاری صداوسیما و شهرداری‌های سطح استان برای اجرای تبلیغات محیطی این طرح در سطح استان، ابراز داشت: اصحاب رسانه استان برای اطلاع رسانی موفق و گفتمان سازی این طرح همکاری مثمری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای هر آیه از موشن گرافی، کلیپ، سخنرانی، پادکست و پوستر و … ویژه مخاطبان گروه‌های سنی مختلف تهیه شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای موفق این طرح پیش بینی می‌شود ۲۰۰ هزار نفر در البرز هر روز با محوریت یک آیه مشارکت داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه تلاش می‌شود در محافل جزءخوانی قرآن در مساجد مفهومی را با محوریت یک آیه به زبان‌های مختلف به مخاطب انتقال دهند تا در یک پروسه زمانی به گفتمانی در بین مردم تبدیل شود، ابزار داشت: محتواهای مربوط به این طرح به صورت روزانه در کانال مسطورا در پیام رسان ایتا بارگذاری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه ۶ ماه کار پژوهشی برای این طرح زمان برده است، مطرح کرد: برنامه‌های تلویزیونی مانند محفل نیز محور مباحث خود را هر روز آیه مربوطه طرح مسطورا قرار می‌دهند.

ولایی برحق با تاکید بر اینکه دین و تکنولوژی تعارضی با یکدیگر ندارند، تشریح داد: بسیاری از پوسترهای بارگذاری شده در سایت مسطورا با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده و تدوین فیلمنامه‌ها و تهیه فیلم‌ها و انیمیشن‌های مختلف نیز می‌تواند جزو برنامه‌ها باشد.

وی با اشاره به برگزاری حدود یک هزار حلقه جزءخوانی در مساجد، حسینیه‌ها در ماه مبارک رمضان، توضیح داد: در تلاش هستیم معرف قرآنی در کنار جلسات جزءخوانی، به مخاطبان منتقل شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری محافل قرائت قرآن کریم پس از افطار در مساجد، افزود: ویژه برنامه سر سفره کریم نیز به صورت محله‌ای در نیمه ماه مبارک رمضان با هدف اکرام و مواسات پیش بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه در روز نیمه ماه میهمانی خدا تنورهای نانوایی‌ها به عشق امام حسن مجتبی (ع) توسط مردم خریداری می‌شوند، اضافه کرد: نه فقط فقرا بلکه همه مردم می‌توانند این نان‌ها را خریداری کنند.

ولایی برحق با بیان اینکه چند سالی است که این اقدام در نانوایی‌های استان البرز آغاز شده اما شاید پنج تا ۱۰ درصد این واحدها در این برنامه معنوی مشارکت دارند، ادامه داد: از شهروندان درخواست دارم به عشق امام حسن مجتبی (ع) در این طرح مشارکت کنند.

وی با اشاره به پویش مواسات در سطح استان توسط هیات مذهبی و مساجد، اظهار کرد: بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در سطح استان توزیع خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در روز سیزده به در سفره‌های افطار در پارک‌های استان برپا خواهد شد، تاکید کرد: روزه دارن عزیز در این امر پیشقدم شوند تا از این طریق هم سنت روز طبیعت به جا آورده و هم حرمت ماه مبارک رمضان بیشتر حفظ شود که در این راستا برخی محله‌ها و هیأت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه در ابتدای اجرای این طرح دستگاه‌های اجرایی مانند شرکت گاز، بهزیستی، ندامتگاه های استان و شهرداری‌ها همکاری خوبی داشته‌اند، ادامه داد: این دستگاه ها با ایجاد کانال هایی در فضای مجازی این آیات قرآنی را بارگذاری می‌کنند.

فرناز فتحی سرابی مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا