اقتصادی

منابع اعتباری درآمدهای عمومی البرز افزایش یابد استاندار البرز گفت: انتظار مي­رود سازمان برنامه و بودجه كشور، افزايش سهم استان از منابع اعتباری درآمدهای عمومی و همچنين مازاد درآمدهای استانی را در دستور كار خود قرار دهد

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

دوازدهمين نشست شوراي برنامه­ ريزي و توسعه استان در روز پنج شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ در سالن شهداي دولت استانداري با حضور نيازي معاون توليدي، فني و زيربنايي سازمان برنامه و بودجه كشور برگزار شد.

توحید شيريزاد دبير شوراي برنامه ريزي و توسعه استان البرز ضمن تبريك اعياد شعبانيه و ميلاد منجي عالم بشريت حضرت وليعصر(عج) و خير مقدم به معاون سازمان برنامه و بودجه كشور در حوزه زيربنايي، توليدي و فني، گزارش مبسوطي پيرامون اهم اقدامات صورت گرفته درخصوص مصوبات دور اول و دوم سفر رياست محترم جمهور به استان در حوزه زيربنايي ارائه نمودند.

مجتبی عبداللهي استاندار و رييس شوراي برنامه ­ريزي و توسعه استان با اشاره به احصا نظام مسائل استان و كسب رتبه استان در وصول درآمد استاني و تاثير آن در اقتصاد كشور افزود: انتظار مي­رود سازمان برنامه و بودجه كشور، افزايش سهم استان از منابع اعتباری درآمدهای عمومی و همچنين مازاد درآمدهای استانی را در دستور كار خود قرار دهد.

وي  به اهداف ويژه استان جهت ارتقا زيرساخت­ ها و سرانه ها اشاره و خاطر نشان نمودند كه براي تحقق اين مهم نياز به توجه ملي، برنامه ريزي و ارائه راهكار و تخصيص اعتبارات ويژه از سوي دستگاه­ هاي ملي را مي طلبد.

معاون توليدي، فني و زيربنايي سازمان برنامه و بودجه كشور ضمن قدرداني از دغدغه­ هاي استاندار البرز در خصوص ارتقا زيرساخت­ ها و عدم تناسب در سرانه­ هاي استان گفت: با توجه به چالش­هايي كه در حوزه هاي اعتباري با آن روبرو هستيم سازمان برنامه و بودجه كشور در صدد است به عنوان سياستگذار كلان، دستگاه­ هاي اجرايي را براي رسيدن به اهداف توسعه هم افزا نمايد.

وي با اشاره به ظرفيت استان در حوزه هاي دانش بنيان افزود: دولت حمايت ويژه اي در اين بخش دارد و البرز مي تواند از اعتبارات اين بخش بهره برداري بيشتري داشته باشد.

معاون سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به برنامه بازديد از منطقه ويژه اقتصادي پيام، بر استفاده حداكثري از ظرفيت اين منطقه، به ويژه امكانات فرودگاهي و صنايع هوايي، آن را به عنوان يكي از مهمترين عوامل رشد استان نام برد.

نيازی در پايان در خصوص پروژه هاي اولويت دار به خصوص در حوزه هاي آب و راه و همچنين مشكلات حاشیه نشيني استان گفت: سازمان برنامه و بودجه از طرح هاي ويژه در راستاي حل مسائل استان استقبال و حمايت لازم را خواهد داشت.

گفتنی است مطابق روال جلسات شورا، نكاتي پيرامون سند آمايش سرزمین مطرح گرديد، سپس به نحوه هزينه كرد اعتبارات موضوع بند ح تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ كل كشور پرداخته شد و در ادامه ۲۵ درصد از سهم تسهيلات تبصره ۱۸ براي توليد و اشتغال تعاوني ­ها و ۱۰ درصد نيز در راستاي توانمندسازي بانوان مورد تصويب قرار گرفت.

دبير كارگروه زيربنايي، توسعه شهري، روستايي و عشايري آمايش سرزمين و محيط زيست، ضمن ارائه مصوبات كارگروه مذكور، به وظايف استاني در تحقق قانون جهش توليد مسكن و بازنگري طرح جامع شهر كوهسار پرداخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا