فرهنگی

برپایی جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌‌ها در کرج معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌ها به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم و ایام الله دهه فجر توسط بخش خصوصی و با مجوز این اداره کل و شهرداری کرج خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

شهرام علی‌محمدی افزود: این نمایشگاه با دارا بودن 80 غرفه صنایع دستی، سوغات و خوراک برای استفاده گردشگران و بازدید کنندگان تا تاریخ 26 بهمن در قالب فضای نمایشگاهی موقت برپاست.

علی محمدی افزود: علاوه بر اجرای برنامه های آئینی اقوام ایرانی رشته های مختلف صنایع دستی شامل محصولات چرم دست‌‌دوز، سفال و سرامیک، گلیم و گبه ترکمن، گیوه و روسری محلی کرمانشاه، زیورآلات سنتی، نمدمالی نیشابور، عروسک‌های دست‌‌ساز خراسان و غرفه‌های مختلف سوغات استان های اصفهان، یزد، شیراز، قم، کرمان و… حضور دارند.

معاون گردشگری البرز با اشاره به وجود سیاه چادر استان کهکیلویه و بویراحمد که به ارائه خوراک و نان محلی این استان می‌پردازد، گردشگری خوراک را بخش مهمی در این حوزه عنوان کرد و گفت: توجه به بخش خوراک در کنار صنایع‌دستی یکی از موضوعات مهم در برپایی نمایشگاه‌‌هایی با محوریت مردمی است تا مجموعه ای از خدمات به بازدید کنندگان ارائه شود.

گفتنی است این‌ جشنواره و نمایشگاه همه روزه از ساعت 9:30 تا 10 شب در کرج، شهرک بنفشه، جنب بازار روز بنفشه برپاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا