اخبار شهرستان هااقتصادی

جوانان مجهز به مهارت، در مسیر ورود به بازار کار قرار می‌گیرند استاندار البرز گفت: بعد مسافت و حمل و نقل نیروی کار بویژه در شهرک های صنعتی اشتهارد از دیگر مسائلی است که می توان با برنامه ریزی و تعامل با صاحبان تولید و صنعت نسبت به پیاده سازی طرح هایی همچون حمل و نقل ریلی، اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

مجتبی عبداللهی در نشست صمیمی با صنعتگران و فعالان اقتصادی شهرستان اشتهارد که در سالن جلسات شهرک صنعتی کوثر با گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و قدردانی از فعالان اقتصادی برای حمایت های همه جانبه در ادوار مختلف انقلاب، افزود: اکنون یکی از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان و صنعتگران در شهرک های صنعتی بویژه اشتهارد، تامین نیروی کار ساده و ماهر است.

وی ادامه داد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دبیرستان ها و دانشگاه ها فاقد مهارت کافی برای راهیابی به بازار کار هستند و اعتماد به نفس کافی نیز ندارند.

عبداللهی گفت: باید در سطح کلان برنامه ای اساسی برای این منظور تدوین شود تا با طرح هایی شبیه به طرح کاد، نوجوانان و جوانان مسیر و استعداد خود را در بازار کار پیدا کنند.

وی افزود: اجباری شدن دوره های کارآموزی در واحدهای تولیدی و صنعتی، راه اندازی هنرستان ها و دانشگاه های فنی و حرفه در جوار شهرک های صنعتی و اقداماتی از این دست، می تواند گره گشا و موثر واقع شود.

استاندار البرز گفت: از صاحبان صنایع نیز انتظار می‌رود با توجه به احساس نیازی که در تامین نیروی کار دارند در راستای تامین مسکن کارگری و متاهلی برای کارکنان خود ورود جدی کنند.

وی افزود: بعد مسافت و حمل و نقل نیروی کار بویژه در شهرک های صنعتی اشتهارد از دیگر مسائلی است که می توان با برنامه ریزی و تعامل با صاحبان تولید و صنعت نسبت به پیاده سازی طرح هایی همچون حمل و نقل ریلی، اقدام کرد.

عبداللهی با اشاره به ضرورت راه اندازی، توسعه و بروزرسانی تصفیه خانه های شهرک های صنعتی استان، گفت: تمامی شهرک ها باید تصفیه خانه هایی با قابلیت بازچرخانی آب داشته باشند.

وی افزود: کارگروهی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود و ۱۰ اقدام مهم و اساسی در شهرک ها را احصا و اجرایی کند، این کارگروه باید هر ۱۵ روز یک جلسه با خروجی عملیاتی تشکیل دهد.

عبداللهی گفت: بر این باور هستم که بخش خصوصی ایثارگرانه و جهادگونه در کشور فعالیت می کند و چرخ های اقتصاد را به حرکت درآورده است بنابراین برای رشد، توسعه و حمایت از فعالان این بخش از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا