اجتماعیمدیریت شهری

مدیریت زباله و پسماند در البرز مغفول مانده بود استاندار البرز با بیان اینکه چرخه مدیریت پسماند استان به سازمان همیاری شهرداری های استان محول شد، گفت: طی سال های گذشته مدیریت زباله و پسماند در البرز مغفول مانده بود

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

مجتبی عبداللهی در جلسه مجمع عمومی سازمان همیاری شهرداری های استان که چ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک اعیاد ماه های رجب و شعبان، افزود: مدیریت و ساماندهی زباله از جمله موضوعات مهمی است که باید در ادوار گذشته برای آن چاره اندیشی می شد ولی طی سال ها مغفول مانده بود.

وی ادامه داد: ساماندهی حلقه دره از مطالبات مهم مردم استان و همچنین یک ضرورت بزرگ در راستای حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی ها و بوی نامطبوع این مکان است.

عبداللهی گفت: انتظار می‌رود که شهرداران با حساسیت و نگرانی بیشتری نسبت به ساماندهی زباله ها اقدام کنند چراکه این انباشت زباله ها و اقدامات مسکن وار مشکل ساز خواهد شد.

وی افزود: بوی نامطبوع زباله در اطراف حلقه دره، اعم از مجتمع های مسکونی و منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام بسیار اسف بار است.

استاندار البرز گفت: باید مدیریت شهری در استان ورود جدی به بخش مدیریت زباله و پسماند داشته باشد و برای راه اندازی زباله سوز مصمم تر شود.

وی افزود: زباله به واقع طلای کثیف است چراکه در چرخه جمع آوری، تفکیک و ساماندهی آن، ارزش مالی بالایی است.

عبداللهی گفت: وزارت کشور طی مکاتبه ای با معاون اول محترم رئیس جمهور ۳ موضوع مهم مدیریت شهری را در کشور احصا کرده و خواستار توجه ویژه دولت به آنها شده است.

وی افزود: مدیریت حمل و نقل عمومی پاک درون شهری، توسعه بستر فناوری های راهبردی مدیریت پسماند و مباحث مدیریت بحران، مواردی است که در این مکاتبه مورد اشاره قرار گرفته است.

استاندار البرز گفت: ساماندهی پسماند و نخاله های ساختمانی و استحصال خاک و نخاله نیز در استان باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری های برای این امر برنامه ریزی کرده و طرح ارائه دهند.

وی افزود: ابعاد فنی و اجرایی این امر به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

عبداللهی گفت: مدیریت پسماند استان باید از مبدا و درب منازل برنامه ریزی و فرهنگسازی شود و این روند به صورت بسته تعریف شده خدمات تا بازیافت توسط دانش روز دنبال شود.

وی افزود: باید مطالعات دقیق صورت گیرد و در سراسر مناطق شهری و روستایی استان اجرایی شود.

استاندار البرز گفت: با توجه به سیاست های حمایتی دولت از طرح های توسعه ای، باید در موضوع مهم ساماندهی پسماند استان اقدام اساسی انجام دهیم.

وی افزود: روزانه حدود هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان تولید می شود که حدود ۷۰۰ تن آن مربوط به کلانشهر کرج است، بنابراین ساماندهی این حجم بزرگ زباله نیاز به برنامه ریزی و اهتمام ویژه شهرداری ها دارد.

عبداللهی گفت: باید قرارداد راه اندازی زباله سوز در اسرع وقت منعقد شود و در سایه انسجامی که در استان حاکم است، به نتیجه برسد.

وی افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در راس سازمان همیاری شهرداری های استان باید قرارداد نصب زباله سوز تا پایان بهمن ماه منعقد می شود.

استاندار البرز گفت: باید پروژه هایی که در شهرستان ها توسط شهرداری ها اجرایی می شود با تبلیغات گسترده به سمع و نظر مردم برسد تا از اقدامات خدمتگزاران خود مطلع شوند.

وی افزود: روند تحقق پروژه زائرسرای مشهد مقدس باید پیگیری و نظارت شود.

عبداللهی گفت: در خصوص باغ موزه دفاع مقدس شهرداری ها باید تعهدات خود را اجرایی کنند و گزارشی از این امر ارائه دهند.

وی افزود: زمانبندی صدور پروانه ها و پایان کار باید به شکل دقیق احصا شود و با بازنگری فرآیندها نسبت به اعلام زمان دقیق اقدام شود.

استاندار البرز گفت: ایجاد شور و نشاط در شهرها از طریق آذین بندی معابر و خیابان ها و ارائه خدمات ویژه به مردم در دستور کار قرار گیرد.

عبداللهی گفت: شهرداری ها و ادارات استان ۶ ماه فرصت دارند که ساختمان های خود را برای توان خواهان مناسب سازی کنند.

این مسئول اضافه کرد: با اکثریت آرا، چرخه مدیریت پسماند استان به سازمان همیاری شهرداری های استان محول شد و از شهرداری ها انتظار می‌رود در این زمینه همراهی و تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، افزود: باید به اهمیت مشارکت در انتخابات و تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری در این رابطه، آگاه باشیم چراکه میزان مشارکت و حضور مردم در پای صندوق های رای، اقتدار و امنیت ایران اسلامی را در مقابل معاندان، افزایش می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا