اجتماعیاخبار ویژه

کلاهبرداری سايبری با ارسال پيامک جعلی! رييس پليس فتا استان البرز با اشاره به ترفندهاي مختلف متخلفان سايبری در فضای مجازی و ‏پيامکي به کاربران هشدار داد و گفت: کاربران پيامک هاي مشکوک و لينک هاي آلوده را باز نکنند.‏

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

سرهنگ رسول جليليان بیان داشت: اکنون کلاهبرداران سايبري با توجه به فراخور نيازهاي جامعه علاوه بر ترفندهاي مختلف، اقدام به تبليغات و ارسال پيام با مضمون ثبت نام و سود سهام عدالت کرده و از کاربران کلاهبرداري مي کنند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران سايبري با ارسال پيامک‌هاي جعلي تحت اين عناوين، سعي در ترغيب افراد به کليک نمودن روي لينک ارسالي کرده و سپس هدايت به درگاه بانکي جعلي مي کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداري از طريق ارسال پيام جعلي حاوي لينک هاي آلوده با موضوعات ثبت نام سبد کمک معيشتی ، ثبت نام کالابرگ الکترونيک ، اينترنت رايگان اقدام به کلاهبرداري مي کنند.

رییس پلیس فتا استان البرز افزود: کاربران بدون آگاهي وارد لينک هاي آلوده شده در حالي که يک بدافزار بوده و کلاهبرداران با اين شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکي متقاضيان را به سرقت و اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکي آن‌ها اقدام مي‌کنند.

به گفته جلیلیان، سهل انگاري و ناآگاهي کاربران سبب شده کلاهبرداران از اين فرصت سوء استفاده کرده برداشت غيرمجاز هرروز رو به افزايش است.

وی يادآور شد : کاربران در صورت دريافت اينگونه پيام ها بدون کليک کردن بر روي لينکي، اقدام به پاک کردن پيام مربوطه کنند.

این مسئول تاکيد کرد: پيامک هاي سازماني و رسمي از سرشماره هاي معتبر ارسال مي شود و کاربران به هيچ عنوان به لينک هايي که از طريق سرشماره هاي ناشناس و شخصي ارسال شده مراجعه نکنند.

رييس پليس فتا استان البرز اظهار داشت: کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوريت‌های سايبری پليس فتا اعلام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا