علمی و فناوریگفت و گو

از دستفروشان مواد غذایی غیرمجاز خرید نکنید مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: فعالیت دستفروشان مواد غذایی غیر قانونی و غیر مجاز بوده و هیچگونه تأییدیه بهداشتی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

فاطمه قاسمی بیان داشت: مواد غذایی مورد عرضه توسط دستفروشان از قبیل انواع نوشیدنی ها، لبو، دل و جگر، انواع ساندویچ ها و … به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی، بهداشت ابزار کار، عدم رعایت دمای مناسب نگهداری و حمل و نقل نامناسب، می تواند منشاء ابتلا به انواع بیماری های منتقله از آب و غذا باشد.

وی ادامه داد: دستفروشان مواد غذایی فاقد کارت بهداشت بوده و دوره های آموزش بهداشت را طی نکرده اند بنابراین صلاحیت اشتغال در زمینه تولید و عرضه مواد غذایی را ندارند.

این مسئول اضافه کرد: تجهیزات حمل و نقل، تولید و پذیرایی مورد استفاده توسط دستفروشان مواد غذایی اغلب غیر استاندارد بوده و به دلیل استفاده مشتریان و قرار گرفتن در فضای آزاد و دسترسی حیوانات و حشرات، آلوده شده و با توجه به عدم اتصال به شبکه آبرسانی و نبود آبگرم و تجهیزات شستشو و ضدعفونی، امکان رفع آلودگی وجود ندارد.

مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: مواد غذایی اولیه مورد استفاده توسط دستفروشان اغلب غیر مجاز و فاقد مشخصات بهداشتی لازم بوده و عمدتاً از منابع نامطمئن تهیه شده و دارای آلودگی های میکروبی و شیمیایی فراوان می باشد.

فرناز فتحی سرابی / مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا