مدیریت شهری

تکمیل و راه اندازی خطوط ریلی درون شهری در اولویت مطالبات شهروندی است رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج گفت: تعلق خاطر به راه اندازی بی آر تی یا خرید اتوبوس نباید سبب نقض و نقص در راه اندازی قطار شهری، احصای مطالبات شهروندان یا تحقق اولویت های واقعی در سایر بخش ها از حمل و نقل عمومی گردد 

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

  جواد چپردار رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه کمیسیون تلفیق در بررسی تفریغ بودجه قطار شهری سال ۱۴۰۲ و بودجه سال جاری اظهارداشت: به نظر می رسد که وابستگی این سازمان و مدیریت شهری به اوراق مشارکت و سهم دولت در تحقق تخصیص بودجه شهرداری تعلل ایجاد نموده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: بدیهی است برنامه،سیاست و بودجه های مصوب شورای ششم در اولویت تکمیل و راه اندازی خطوط ریلی درون شهری بسیار شفاف و جدی است ولیکن با وجود پتانسیل های فنی بسیار ارزشمند سازمان و احصا مطالبات شهروندی متاسفانه در مدیریت شهری اهتمام لازم برای راه اندازی یا تکمیل قطار درون شهری مشاهده نمی شود.

چپردار تاکید کرد: در این دوره از شورا تکمیل و راه اندازی ایستگاه های ۴۵ متری گلشهر و آیت الله طالقانی در ادامه اقدامات شورا و مدیریت ادوار به افتتاح رسید و راه اندازی سایر ایستگاه ها و تکمیل خطوط تا میدان شهید سلطانی را باید در اقدامات موثر،ویژه و ماندگار شورای ششم دانست.

ناظر سازمان قطار شهری کرج خاطرنشان کرد: تعلق خاطر شهردار محترم به راه اندازی بی آر تی یا خرید اتوبوس نباید سبب نقض و نقص در راه اندازی قطار شهری،احصای مطالبات شهروندان یا تحقق اولویت های واقعی در سایر بخش ها از حمل و نقل عمومی گردد.

وی با اشاره به اهمیت پروژه مترو برای شهروندان، از سازمان قطار شهری خواست تا به جای تمرکز یا وابستگی به اوراق مشارکت، برای تامین منابع مالی مورد نیاز این پروژه تلاش بیشتری کند.

چپردار تاکید کرد: در سال اول شورای شهر، مترو به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهری شناسایی شد و از آن زمان تاکنون شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در این پروژه بوده‌ایم. با این حال، همچنان چالش‌های مالی برای تکمیل این پروژه وجود دارد.

وی با انتقاد از تمرکز سازمان قطار شهری بر اوراق مشارکت و سهم دولت گفت: اگرچه اوراق مشارکت یکی از منابع تامین مالی پروژه‌های عمرانی است، اما نباید تنها منبع مالی باشد. سازمان قطار شهری باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و تخصیص بودجه برای تامین منابع مالی پروژه تلاش کند.

ناظر سازمان قطار شهری شهرداری همچنین بر لزوم برگزاری جلسات مستمر هیئت مدیره سازمان قطار شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت پروژه مترو و زمان محدود باقی‌مانده تا پایان دوره شورای شهر، ضروری است که جلسات هیئت مدیره به صورت مستمر برگزار شود تا بتوانیم پیشرفت پروژه را تسریع بخشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا