بهزیستی استان البرز به بیش از ۵۰ هزار نفر خدمات مشاوره ارائه داد مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در ۹ ماهه سالجاری، به تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۸نفر خدمات مشاوره حضوری ارائه شده است که این خدمات با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در جهت ارتقا سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه گردیده است.
وجیهه محمدی فلاح بیان داشت: در ۹ ماهه سالجاری، به تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۸نفر خدمات مشاوره حضوری ارائه شده است که این خدمات با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در جهت ارتقا سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه گردیده است.
مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تعداد ۴۰ هزار و ۱۹ مشاوره تلفنی رایگان (خط تلفنی ۱۴۸۰) بمنظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره انجام شده است.
این مسئول افزود :بیشترین فراوانی مشاوره ها به ترتیب شامل اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی–بین فردی، و مشکلات با همسر بود.
محمدی فلاح تشریح داد: همه تماسهای مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد میتوانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است، به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی توضیح داد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماسگیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها، گاه ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روانشناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.
گفتی است سامانه صدای مشاور بهزیستی(خط تلفنی ۱۴۸۰) جهت مصاحبه غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۴ شب به صورت رایگان مشاوره کاملا تخصصی ارائه می نماید.