اجتماعی

بهزیستی استان البرز به بیش از ۵۰ هزار نفر خدمات مشاوره ارائه داد مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در ۹ ماهه سالجاری، به تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۸نفر خدمات مشاوره حضوری ارائه شده است که این خدمات با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در جهت ارتقا سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

وجیهه محمدی فلاح بیان داشت: در ۹ ماهه سالجاری، به تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۸نفر خدمات مشاوره حضوری ارائه شده است که این خدمات با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در جهت ارتقا سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه گردیده است.

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تعداد ۴۰ هزار و ۱۹ مشاوره تلفنی رایگان (خط تلفنی ۱۴۸۰) بمنظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره انجام شده است.

این مسئول افزود :بیشترین فراوانی مشاوره ها به ترتیب شامل اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی–بین فردی، و مشکلات با همسر بود.

محمدی فلاح تشریح داد: همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن‌ها به صورت حضوری دشوار است، به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

وی توضیح داد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آن‌ها، گاه ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.

گفتی است سامانه صدای مشاور بهزیستی(خط تلفنی ۱۴۸۰) جهت مصاحبه غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۴ شب به صورت رایگان مشاوره کاملا تخصصی ارائه می نماید.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا