بیش از ۳۵ هزار تماس با مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی البرز برقرار شد مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: طی ۹ ماهه اول سال جاری ۳۵هزار و ۱۶۹ تماس تلفنی با مرکز اورژانس اجتماعی این استان برقرار شده است.
وجیهه محمدی فلاح بیان داشت : از این تعداد ۲۲ درصد تماس ها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی بوده و حدود ۷۸ درصد موارد شهروندان جهت پیگیری مسایل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسایل بهداشتی، خدمات مشاوره ای تماس گرفته بوده اند و نیازمند دریافت خدمات از سایر دستگاههای خدمت رسان بودند که توسط کارشناسان پاسخگوی این مرکز مورد هدایت و راهنمایی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: بیشترین فراوانی در تماس های مرتبط ، به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی ،کودک آزاری ، همسرآزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است.
این مسئول افزود: بهزیستی البرز با دارا بودن تعداد ۶ مركز اورژانس اجتماعی در محمد شهرکرج ، کمالشهرکرج، مرکز کرج، شهرستان فردیس، شهرستان نظرآباد و شهرستان ساوجبلاغ به افراد درمعرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و به افرادی كه به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می برند خدمات تخصصی ارایه می نماید.
مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: فعالیتهای سازمان بهزیستی بهویژه در زمینه آسیبهای اجتماعی مردم محور است که مردم میتوانند بهوسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاههای اورژانس اجتماعی در شهرستانها از خدمات اورژانس اجتماعی بهرهمند شوند.
وی تشریح داد : وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ ( مرکز فوریت های اجتماعی) در ارایه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف است.
محمدی فلاح توضیح داد: نحوه پذیرش مددجویان به ۲ صورت خود معرف و ارجاعی می باشد و ارجاعات نیز به ۲ شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها) صورت می گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.