اولین سامانه تاکسی آنلاین رونمایی شد عضو انجمن شرکتهای تاکسیرانی خصوصی گفت: با مجوز اتحادیه کسبوکارهای مجازی اتاق اصناف ایران و با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی درونشهری سامانه تاکسی آنلاین رونمایی شد.
اولین سامانه تاکسی آنلاین رونمای
محمدتقی مهدیخانی در مراسم رونمایی سامانه تاکسی آنلاین بیان داشت: با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و براساس ماده ۳ آئیننامه اجرائی قانون مربوط به امور تاکسیرانی و حمل ونقل مسافر و همچنین ماده ۲۰۲ و۲۰۳ آئین نامه راهنمائی و رانندگی که بر عدم جابهجایی مسافر توسط خودروهای شخصی تاکید دارد این سامانه راهاندازی شد.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات حقوقی که برای همکاران تاکسیران در کل کشور وجود دارد نیاز به یک سامانه اختصاصی برای ناوگان تاکسیهای رسمی کاملا ضروری بود، البته قبلاً شرکتی وجود داشت که بنا به دلایلی از ادامه فعالیت باز ماند.
عضو انجمن شرکتهای تاکسیرانی خصوصی اضافه کرد: به همین دلیل این سامانه به طور اختصاصی برای ناوگان تاکسیرانی طراحی و به زودی آماده بهرهبرداری است ، این سامانه مختص تاکسی است و خدمات دهندگان آن رانندگان تاکسی ناوگان رسمی حمل و نقل مسافر در کشور خواهند بود.
وی با اشاره به اعتماد جامعه به تاکسیهای مجاز و رسمی تحت نظارت متولیان قانونی حمل و نقل ، تصریح کرد: به طور قطع نظارتهای عالیه مانع از مشکلاتی خواهد شد که در گذشته در این حوزه توسط برخی از ارائهدهندگان این خدمات به وجود آمده بود، میشود.
مهدیخانی افزود: هویت و سوابق خودرو و راننده در سازمان تاکسیرانی ثبت و ضبط است و بعد از تائید مراجع ذیصلاح با صدور مجوز رسمی از متولی قانونی حمل و نقل، موفق به اخذ پروانه فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی خواهد شد.
عضو انجمن شرکتهای تاکسیرانی خصوصی با اشاره به هدفگذاری افزایش احساس امنیت در سیستم جابهجایی مسافر اظهار داشت: این سامانه با مشارکت تاکسیرانان متعهد دارای پروانه تاکسیرانی در سراسر کشور اجرایی میشود و تنها رانندگان تاکسی هستند که به مردم ارائه خدمات خواهند داشت.
وی با تاکید براینکه در دراز مدت شاهد تحول فرهنگی در فرهنگ تاکسیرانی و حمل و نقل شهر نیز خواهیم بود، خاطرنشان کرد: تمامی فعالان و کارآفرینان در سیستم آنلاین حمل و نقل و جابهجایی مسافر در حال تلاش برای ارایه خدمات به مردم و در بخش حمل و نقل عمومی هستند اما این سامانه آنها را به چالش بزرگ افزایش امنیت سفر و ارائه خدمات اصولی به رانندگان تاکسی مطابق با خواسته و نیاز و اراده شهروندان و احترام به کسوت تاکسیرانان دعوت میکند.
مهدیخانی با بیان اینکه این سامانه متعلق به اولین شرکت تاکسیرانی خصوصی کشور است، اذعان داشت: پس از ۲۰ سال فعالیت به مشکلات تاکسیرانان زحمتکش و نیاز شهروندان آگاهی داریم و بر همین اساس به ارائه خدمات بر بستر تکنولوژی اقدام کردهایم. ما مدعی هستیم که در مسیر افزایش احساس امنیت مردم و بهبود وضعیت رانندگان تاکسی گامهای مهمی بر خواهیم داشت. ضمن اینکه در حوزه هزینه مسافر و درآمد راننده تاکسی نرخی را ارائه میکنیم که با نرخگذاری سایر فعالان این حوزه متفاوت است و با توجه به نوع خدماتی که تاکسیران براساس تقاضای شهروند ارائه میدهد در انتهای سفر فاکتور با ثبت کلیه جزئیات سفر به گوشی مسافر ارسال میشود که مصداق رعایت حقوق طرفین خواهد بود.
وی با بیان اینکه یک نرخ مشخص و مصوب در زمان تقاضای سفر به مسافر و راننده اعلام میشود، عنوان کرد: عملاً نیازی به روشهای غیر مرسوم بوجود نخواهد آمد به این دلیل که قصد نداریم از عجله مردم کسب درآمد کنیم.
مهدیخانی با بیان اینکه به عنوان حلقه اتصال عرضه و تقاضا در خصوص خدمات اصولی و بهینه حمل و نقل متعهد به تعهدات قانونی خود هستیم، ابراز داشت: این نوعی جدید از تعهد خدمات برای اولین بار در حوزه حمل و نقل درون شهری در کشور است بنابراین شهروندان با استفاده از تی بی تی انتخابی جدید و بیشتر نسبت به حمل و نقل درون شهری خواهند داشت.