اجتماعیاخبار ویژهپر بازدیدهانشست خبری

کرج میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به منظور پاسداشت مقام خیرین مدرسه ساز استان البرز با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به منظور پاسداشت مقام خیرین مدرسه ساز استان البرز با حضور مسئولین استانی و کشوری در تالار قصر رز کرج برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز استان البرز، مرتضی ولی پوری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری البرز، یحیی رمضانی فرماندار شهرستان کرج، حمید مسعودی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز، علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش و محمدرضا اسپرورین رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان  و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

حمید مسعودی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز بیان داشت: با کمک خیرین و هدایت های مجتبی عبداللهی استاندار البرز، توانستیم از ابتدای نهضت مدرسه سازی را در استان که اواسط سال ۱۴۰۰ شکل گرفت، بالغ بر ۹۷ پروژه را تقدیم آموزش و پرورش کنیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۵ پروژه به صورت خیری و مشارکتی بوده که نشان دهنده نقش عظیم خیرین است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴۳ پروژه در استان البرز در دست انجام است که از این تعداد ۲۸ پروژه به صورت خیری و مشارکتی احداث می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال حدود ۶۰۰ میلیارد تومان مان از محل منابع ملی و دولتی جذب کرده ایم، خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی در دست داریم که البته این تخصیص کامل نشده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز اپامه داد:  ۳۵۰ میلیارد تومان تعهد خیرین را در دستور کار داریم که تا کنون ۸۵ درصد آن محقق شده است.

مسعودی اضافه کرد: با توجه به نیاز بسیار زیاد استان البرز در حوزه بهبود فضای آموزشی همچنان به منابع دولتی و استانی و خیرین نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه سرانه فضای  آموزشی در استان البرز حدود ۳/۲ متر مربع برای هر دانش آموز بوده که میانگین کشوری 5.2 مترمربع بوده است ، ابزار داشت: ما حدود ۲ متر مربع سرانه فضای آموزشی در استان کم داریم که این  شدت فقر استان در فضای آموزشی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در استان ۵۰۰ مدرسه نیاز است تا بتوانیم کمبودهای خود را برطرف کنیم، مطرح کرد: بیشترین فقر در کمبود مدارس در شهرستان‌ های کرج ، فردیس و محمدشهر است که می طلبد تمام دستگاه ها چه از نظر تامین زمین و چه اعتبار به کمک ما بیایند.

محمدرضا اسپرورین، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز خیرین را مظهر عشق دانست و اظهار داشت : در البرز تجلی و تعالی عشق را مشاهده می کنیم، این عشق از پایین ترین تا بالاترین رده های استان همواره دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رتبه اول خیرین مدرسه ساز در کشور از آن استان البرز و مردم و خیرین آن است، عنوان کرد: تلاش ها و اهتمام وزارت آموزش و پرورش با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز و نیز زحمات خیرین موجب کسب این رتبه شده است.

این مسئول با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی مشارکت خیرین نسبت به جشنواره خیرین مدرسه ساز سال گذشته بیان کرد: استاندار البرز در بدو ورود به این استان قصد ساخت ۱۰۰ مدرسه را اعلام کرد و مقرر شد ما ۵۰ پروژه را انجام دهیم و ۵۰ پروژه نیز بر عهده دولت باشد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز با بیان اینکه این مجمع موفق شده است ۸۰ مدرسه را احداث کند، اذعان داشت: تاکنون ۱۳۰ مدرسه در کنار دولت و با مشارکت آن احداث شده است.

به گفته اسپرورین ؛ با انجام این پروژه ها نگرانی مجمع خیرین مدرسه ساز از کمبود هشت هزار کلاس درس در البرز کاهش خواهد یافت.

فرناز فتحی سرابی مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا