اخبار ویژهاقتصادی

انعقاد تفاهم‌نامه استفاده از فناوری کوانتومی بین استان‌های البرز و قزوین رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان البرز از انعقاد تفاهم نامه استفاده از فناوری كوانتومی بين استان های البرز و قزوين خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

محمد صنايع مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست ويژه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان البرز در زمينه استفاده از فناوری كوانتومی گفت: رهبر معظم انقلاب در يك سال گذشته تاکید بسیاری بر بخش فناوری داشتند. اکنون بر موضوع فناوری کوانتومی تمرکز کرده ایم و به صورت جدی پیگیر آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه فناوري كوانتومي بر مهار و بهره برداري از قوانين مكانيك كوانتومي متكي است، مطرح کرد: از هر نوع تلاشي در اين حوزه استقبال مي كنيم چراكه رهبر معظم انقلاب در ديدار با مديران سازمان فرمودند: سازمان برنامه و بودجه يك دستگاه اساسي براي كشور است و با اصلاح آن مي توان به حل مشكلات و توسعه و پيشرفت كشور به شكل واقعي و صحيح، اميدوار بود.

به گفته مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این راستا از مراجع علمي و تخصصي در زمينه فناوري كوانتومي از جمله ظرفيت هاي دانشگاهي و پارك هاي علم و فناوري بهره برداري مي شود. همچنين سازمان برنامه و بودجه علاوه بر ماموريت هاي خود از جمله پيگيري بودجه و سياست هاي برنامه هفتم توسعه، اصلاح ساختار بودجه را نيز مد نظر دارد.

صنایع گفت: بحث هاي ديگري از قبيل امنيت غذايی ، بهره برداري از ظرفيت دريامحور، حمل و نقل به عنوان ترانزيت و بسياري از محورهاي بيانات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب مد نظر است. معظم له بارها در فرمايشات خود بر استفاده از ظرفيت هايي كه دست نخورده مانده اند تاكيد داشته اند كه از جمله آن ها مي توان به بحث معدن و صنايع اشاره کرد.

توحید شیریزاد رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان البرز نيز در اين نشست از انعقاد تفاهم نامه استفاده از فناوري كوانتومي بين البرز و استان قزوين خبر داد و افزود: اين تفاهم نامه متناسب با زيست بوم این دو استان است. بر اين اساس پارك هاي علم و فناوري البرز و قزوين با همراهي پژوهشگاه ها و دانشگاه ها اقدام به برگزاري رويداد هاي ساليانه مرتبط خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا