اخبار ویژهاقتصادی

وضعیت صدور مجوزهای کسب و کار درگاه ملی صدور مجوزهای البرز بررسی شد نشست بررسی وضعیت صدور مجوزهای کسب و کار در درگاه ملی صدور مجوزهای استان البرز به ریاست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، جمعی از نمایندگان دستگاه های اجرایی و اتحادیه های صنفی استان در محل سالن جلسات مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

فرزین بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت صدور مجوزهای کسب و کار در استان از طریق درگاه ملی صدور مجوزها، بررسی میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا و رسیدگی به عملکرد اتحادیه های صنفی استان البرز در راستای الکترونیکی نمودن مجوزها (شناسه یکتا) عنوان کرد.

بنابر این گزارش، در این نشست ضمن بررسی وضعیت استان البرز در حوزه مذکور، پیشنهادات و نقطه نظراتی توسط روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانهای استان و اتاق های اصناف مطرح و راهکارهایی در راستای تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار در درگاه ملی صدور مجوزها و تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا ارائه شد.

جلسه هماهنگی مدیران اقتصادی استان البرز برگزار شد 

جلسه هماهنگی مدیران اقتصادی استان البرز در راستای برگزاری همایش اقتصادی در این استان، به ریاست هامان حسینی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری البرز و با حضور جمعی از مدیران و نمایندگان اقتصادی البرز در محل سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد.

بهنامی فر اظهار داشت: در راستای برگزاری همایش اقتصادی در استان البرز، مدیران اقتصادی استان نسبت به ارائه گزارش وضعیت اقتصادی استان البرز، ظرفیتها و توانمندی‌های استان، میزان صادرات، درآمد حاصل از اخذ مالیات، میزان سرمایه گذاری خارجی و اقداماتی که در راستای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در سطح استان انجام شده است و ارائه آن به دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری البرز ؛ اقدام نمایند.

حسینی از مدیران و نمایندگان اقتصادی استان خواست تا نسبت به بررسی و گردآوری مشکلات بخش خصوصی و ارائه راهکارهای موثر در مرتفع نمودن مشکلات مذکور از جمله مشکلات موجود در حوزه گمرک، امور مالیاتی ، امور بانکی و شناسایی قوانین مخل کسب و کار و ارائه آنها به دولت در راستای تحقق شعار سال و افزایش جهش تولید اقدام کنند.

نحوه اجرای بند (چ) ماده (37) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور بررسی شد

در سومین جلسه هماهنگی ذیحسابان با حضور جمعی از ذیحسابان و معاونین ذیحساب دستگاه های اجرایی استان البرز و نماینده صدا وسیمای استان در محل سالن اجتماعات اقتصاد مقاومتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد؛ نحوه اجرای بند چ ماده 37 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور بررسی شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز اذعان داشت: با عنایت به مصوبات اولین جلسه شورای اطلاع رسانی استان البرز در سالجاری که در تاریخ 5 اردیبهشت 1403 در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز با حضور استاندار البرز برگزار شد و در راستای اجرای بند (5) مصوبات جلسه مذکور و اجرای دقیق بند (چ )ماده( 37) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور، جلسه بین نماینده و ذیحساب صدا و سیمای استان با ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان مشمول بند (چ )ماده( 37) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور برگزار شد.

وی افزود: در اجرای بند (چ) ماده (37) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مبنی بر اینکه کلیه دستگاه های اجرایی مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند یک درصد از اعتبارات

هزینه ای خود به استثنای فصول(1)،(4) و (6) را طی قرارداد مشخص با صدا و سیما صرف تولید برنامه جهت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نمایند.

در ادامه این جلسه توضیحاتی درخصوص موضوع تضمین ،مفاصا حساب بیمه و تاخیر در پرداخت یک درصد از اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی به حساب صداوسیما در خزانه ارائه کرد و افزود: در سال 1402 از 26 دستگاه اجرایی استان البرز که مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری می شدند ، 22 دستگاه اجرایی نسبت به مبادله قرارداد با صداوسیمای استان اقدام کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا