اخبار داغاخبار ویژهپر بازدیدها

دستگيری فيشينگ کاران حرفه‌ای با ۳۰ ميليارد کلاهبرداری فرمانده انتظامی استان البرز از دستگيري 2 فيشينگ کار حرفه‌اي توسط پليس فتای استان خبر داد و گفت: در بررسي تجهيزات الکترونيک متهمان اطلاعات حساب 1800 نفر از کاربران کشف شده که برآورد پليس از ميزان کلاهبرداری اين افراد بالاي 30 ميليارد ريال است.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

سردار حميد هداوند فرمانده انتظامی استان البرز بیان داشت: در پي ارجاع يک فقره پرونده  بررسي خريد اينترنتي با وجوه کلاهبرداري شده از طريق فيشينگ،  تيم ويژه اي از کارشناسان پليس فتاي استان رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود:  بررسي‌هاي اوليه پليس حکايت از اين داشت که شاکي پرونده قصد فروش تلفن همراه خود را در يکي از سايت‌هاي خريد و فروش لوازم دست دوم را داشته که شخصي ناشناس با وي تماس گرفته و با واريز وجه به حساب او از طريق تاکسي اينترنتي موبايل را دريافت و نامبرده پس از مدتي با انسداد حساب خود مواجه شده که با تشکيل پرونده براي بررسي موضوع به پليس فتا مراجعه کرده بود.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه کارشناسان پليس فتا با به کارگيري اقدامات فني و پليسي موفق به شناسايي 2 متهم پرونده شده و با هماهنگي مقام قضائي آن ها را در شهر جديد مهستان دستگير کردند.

اين مقام انتظامي با اشاره به فعاليت گسترده متهمان دستگير شده در حوزه کلاهبرداري اينترنتي، گفت: در بررسي تجهيزات الکترونيک متهمان اطلاعات حساب بانکي 1800 نفر از کاربران، 50 اکانت تلگرامي که از طريق آن ها لينک هاي آلوده به کاربران ارسال مي شد کشف و همچنين از مخفيگاه نامبردگان 5 دستگاه تلفن همراه آيفون 13 که با وجوه کلاهبرداري خريداري شده بودند،  کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بيان اينکه ميزان کلاهبرداري صورت گرفته توسط اين باند بيش از 30 ميليارد ريال برآورد مي شود، کفت: تاکنون 18 نفر از مالباختگان اين پرونده در سراسر کشور شناسايي شده اند و تلاش پليس براي شناسايي سايرين ادامه دارد.

هداوند در پايان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با برداشت غير مجاز از حساب شهروندان براي انجام پولشويي اغلب اقدام به خريد لوازم با ارزش از واحدهاي تجاري و سايت‌هاي خريد و فروش لوازم دست دوم مي‌کنند، لذا مردم نيز بايد دقت خود را براي عدم گرفتاري در دام اين افراد بيشتر کرده و در هنگام فروش اجناس حتماً هويت افراد را با کارت بانکي مطابقت دهند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا