اخبار شهرستان هااخبار ویژهپر بازدیدهامدیریت شهری

تشریح برنامه‌های مدیریت شهری فردیس در سال ۱۴۰۳ رئیس شورای اسلامی شهر فردیس اهم اقدامات مدیریت شهری در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

سید حمید یعقوبی رئیس شورای اسلامی شهر فردیس در خصوص پروژه های عمرانی در معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری فردیس، اظهار کرد: همانطور که وعده شده بود، سال گذشته با حمایت اعضای شورا و همت شهرداری فردیس، ماهیانه افتتاح یک پروژه را در سطح شهر داشته ایم. در سال ۱۴۰۲ تکمیل و تجهیز سرای محله پیک با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال، تکمیل ساختمان شهرداری مرکز با اعتبار ۷۴۰ میلیارد ریال، تکمیل و تجهیز ساختمان سرای محله راه آهن با اعتبار۲۹۰ میلیارد ریال انجام و این پروژه ها افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی بلوار شهید اسمی و احداث نوار سبز آن در حدفاصل خیابان بنفشه تا بلوار شهدای فردیس با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است؛ افزود: فاز جدید این پروژه از بلوار قریشی تا بلوار امام رضا (ع) با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اجرا می شود.

این مسئول اضافه کرد: همچنین ساماندهی بلوار شهدا حد فاصل فلکه چهارم تا پنجم در ضلع غربی و شرقی انجام شده و فاز بعدی از سه راه حافظیه تا فلکه پنجم با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال انجام می شود. پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی حدفاصل بلوار طالقانی تا بلوار شهید اسمی و فلکه پنجم تا بلوار مارلیک با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی دو قرائت خانه در بلوار امام رضا(ع) و شهرک رزکان نو خبر داد و گفت: هر یک از این دو پروژه با اعتبار ۵۷ میلیارد ریال در حال انجام است و امسال به بهره‌برداری می رسد. همچنین عملیات اجرایی دو سرای محله در بوستان تندرستی و شهرک وحدت آغاز شده و هر پروژه با اعتبار ۹۲ میلیارد ریال به اجرا می رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس همچنین عملیات اجرایی مجموعه ورزشی جوان شهرک راه آهن با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال را از جمله پروژه هایی اعلام کرد که در سال گذشته آغاز شده است و افزود: عملیات اجرایی یک سوله ورزشی در خیابان اهری با اعتبار ۳۵۵ میلیارد ریال، عملیات اجرایی ساختمان آموزشی و عملیاتی آتش‌نشانی با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال، عملیات اجرایی پروژه گسترش ساختمان آتش نشانی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال و احداث گرمخانه آقایان و بانوان با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی است که در سال گذشته آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

به گفته وی پروژه بهسازی جاده ملارد از انبار نفت تا پل ارتش در حال مطالعه است. اجرای سالن چند منظوره فرهنگی و ورزشی شهرک کوثر با اعتبار ۳۴۰میلیارد ریال در مرحله تجهیز کارگاه بوده و عملیات روشنایی بلوار نیایش با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

یعقوبی پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کچویی – بلوار طهرانی مقدم را از جمله پروژه های مهم ترافیکی مدیریت شهری فردیس در سال ۱۴۰۳ دانست و افزود: این پروژه با اعتبار اولیه ۲۳۰۰ میلیارد ریال اجرا می شود که هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی با اشاره به مطالبات شهروندان، آسفالت و بهسازی معابر را از جمله اولویت های شهرداری برشمرد و گفت: در سال گذشته آسفالت معابر با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شده است و امسال هم روکش و لکه گیری آسفالت سطح معابر شهر ۱۱۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس با بیان اینکه جبران کمبود سرانه ها و توسعه فضای سبز از جمله اهداف مدیریت شهری است؛ احداث بوستان ساحل با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال، احداث بوستان ۱۷ شهریور با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، احداث فاز اول بوستان بانوان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال، احداث بوستان گفت‌وگو با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال را به عنوان مهمترین پروژه های حوزه فضای سبز در سال گذشته دانست و افزود: پروژه گذر فردوس فردیس با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته آغاز شده و اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال احداث است.

وی ساخت و نصب المان‌های نوروزی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، ساخت و نصب تصاویر شهدا در پل سرحد آباد با اعتبار۱۰ میلیارد ریال، نصب دیوار نگاره فلکه چهارم و نور پردازی پل بصیرت، نصب و راه اندازی آبنمای موزیکال در پارک تندرستی در سال گذشته با اعتبار ۷۸ میلیارد ریال، احداث و بازسای سرویس های بهداشتی پارک های سطح شهر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و توزیع و کاشت ۳۰ هزار اصله درخت در هفته درختکاری را از جمله دیگر اقدامات شهرداری فردیس در حوزه خدمات شهری بر شمرد.

یعقوبی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پروژه های در دست اقدام سال ۱۴۰۳ شهرداری فردیس گفت: سبز راه بلوار مارلیک به مساحت ۶۰ هزار متر مربع، احداث باغ ایرانی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع، احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال و والیبال در پارک نسترن به مساحت ۵۸۰۰ متر مربع، احداث و تجهیز پارک رضوان به مساحت تقریبی ۵۷۰۰ متر مربع، احداث و بازسازی و تجهیز پارک پیک به مساحت ۲۴ هزار متر مربع احداث دیوار پیرامونی پارک تندرستی به طول تقریبی ۱۴۰۰ متر ، احداث و تجهیز پارک به آفرین به مساحت ۵۲۰۰ متر مربع از جمله پروژه‌هایی است که امسال در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی در خصوص عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس در سال گذشته اظهار کرد: مجموعا ۵ هزار و ۳۲۰ مورد عملیات در این بازه زمانی انجام شده است. خرید ۲ تانکر برای اولین بار در فردیس و ۲ پیشرو به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال ، خرید لوازم و تجهیزات امداد و حریق با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال، خرید یک دستگاه خودرو نجات سنگین با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، خرید شارژ اکسیژن و تجهیزات الکترونیکی ستاد فرماندهی انجام شده و قرارداد خرید نردبان ۵۶ متری به اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای اولین بار در فردیس در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس در خصوص عملکرد شهرداری در حوزه حمل و نقل گفت: خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس درون شهری که ۴۰ دستگاه در حال خدمتگذاری است و ۱۰ دستگاه به زودی به ناوگان اتوبوسرانی فردیس اضافه می شود. خرید و راه اندازی سامانه حمل بار درون شهری با اعتبار ۵۷۰ میلیون تومان، خرید و راه اندازی سامانه یکپارچه تاکسیرانی، خرید ۴ دستگاه خودرو نیسان، پادرا پلاس و راه اندازی گشت انتظامی حمل بار درون شهری با اعتبار ۲۰ میلیارد، نوسازی ناوگان تاکسیرانی با پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیارد ریالی به تاکسی داران به تعداد ۵۰ دستگاه، احداث توقفگاه اتوبوس های درون شهری شامل تعمیرگاه و کارواش با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال و خرید جایگاه سوخت پرتابل کانتینری با ظرفیت ۳۶ هزار لیتر به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات مدیریت شهری فردیس در حوزه حمل و نقل است.

وی تعمیر و بازسازی گرمخانه آقایان و بانوان، آغاز عملیات اجرایی خانه کودکان کار وبرگزاری پروژه عکاسی آسمان خوابها و جشنواره های مختلف را از جمله اقدامات انجام شده در توسط سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری عنوان کرد.

یعقوبی گفت: در حوزه مدیریت فناوری شهرداری فردیس طراحی و خرید دوربین‌های پایش تصویری، راه اندازی پایش تصویری ادارات نظارتی، طراحی ساختمان دیتا سنتر شهر فردیس، بهینه سازی ۶۰ درصد فضای مسیر فیبر نوری موجود در شهر، بهینه سازی نرم افزار سامانه ۱۳۷ در راستای پاسخگویی بهتر به شهروندان، خرید تجهیزات مانیتورینگ، انعقاد قرارداد با دانشگاه شهید بهشتی در راستای دستیابی به اهداف شهر هوشمند انجام شده است. همچنین عملیات راه اندازی پرتال شهرداری در سال ۱۴۰۲ آغاز شده و در سال جاری این سامانه در راستای خدمات دهی مجازی به شهروندان راه اندازی می‌شود.

وی در خصوص اقدامات اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری فردیس بیان کرد: اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری در راستای افزایش تعامل شهروندان با مدیریت شهری نسبت به برگزاری برنامه های مختلف با حضور مردم، از جمله پویش نجات قطره ها ( جهت آموزش کودکان و نوجوان جهت بهینه مصرف آب ) ، برگزاری جشن باد بادکها به مناسبت روز زمین پاک، برگزاری مسابقه عکاسی در فردیس برای اولین بار، برگزاری جشن روز جوان و برگزاری جشن های مناسبتی در سطح شهر اقدام کرده است. همچنین تهیه عملکرد مدیران شهرداری، تهیه اخبار و کلیپ های مدیریت شهری و انتشار آن در فضای مجازی، برگزاری ملاقات های مردمی در مساجد و مصلی و شهرداری، دیدارو سرکشی از خانواده محترم شهدا و جانبازان و برگزاری افتتاحیه ها و کلنگ زنی های پروژه ها از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی در پایان گفت: مدیریت شهری فردیس تحقق مطالبات شهروندان و جبران کمبودهای شهر را در اولویت دارد و در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان تلاش می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا