اخبار ویژهپر بازدیدهاسیاسینشست خبری

بهبود اقتصاد کشور منوط به حذف بروکراسی‌های زمان‌بر دولت است کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس اشتهارد و آسارا گفت: دستگاه‌های اجرایی در بخش‌هایی که صرفه اقتصادی دارد بیش از حد دخالت می‌کند که راهکار بهبود آن کاهش تصدی‌گری است

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

علی شیرین زاد کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع اساتید دانشگاهی و نظام مهندسی، ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در دور اول انتخابات، بیان داشت: حماسه دیگری در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور با حضور مردم رغم خورد؛ در حوزه انتخابیه کرج بخشی از کار باقی ماند و نیمی از انتخابات به دور دوم رسید.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ما کاندیداهای دور دوم قدم های خود را برای رسیدن به مرحله پایانی برمی‌داریم، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور ریشه در بی تعادلی در فرآیندهای اجرایی و اداری دولتی‌ است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اداری ما در بخش هایی که صرفه اقتصادی دارد بیش از حد دخالت می‌کند که راهکار بهبود آن کاهش تصدی گری است، اظهار داشت: در بسیاری از کشور های پیشرفته از همین خط و مشی پیروی کردند و اقتصاد خود را بهبود بخشیدند و تحول ایجاد کردند.

شیرین زاد تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک معدل موفق دارد همانطور که در طول ۴۵ سال گذشته در بین تمامی جوامع کشوری نتوانسته این موفقیت را کسب کند اما باید اذعان کرد که می‌توانستیم در برخی حوزه ها بهتر از این باشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس اشتهارد و آسارا با بیان اینکه بیش از ۱۲ سال است که انتخاب راهبرد توسط مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال با رویکرد اقتصادی انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال هم نام سال به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده است؛ بخش اداری ما بیشتر از آنچه باید در عرصه های اقتصادی دخالت می کند که موجب افزایش هزینه های دولت و در نتیجه دچار کسر بودجه شدن و تورم می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت شرکت‌های خودروسازی کشور، گفت: علی رغم اینکه بیشتر سهام خودروسازی را خصوصی و مردمی کرده ایم اما باز هم مدیرعامل آن را یک وزیر دولتی انتخاب می‌کند، در حالی که شعار مقام معظم رهبری می گوید دولت عقب کشیده و بروکراسی های پیچیده و زمان بر را حذف کند و اجازه دهد که مردم جلو بیایند.

شیرین زاد با تاکید بر اینکه امروز بیش از هرچیزی نیازمند بهره گیری از ظرفیت نخبگان داریم، امیدواریم بتوانیم در آینده راهکارهای بهتری برای این امر تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجه نخبگان در کشور وجود دارند که در بسیاری از این حوزه‌های تخصصی بکارگیری نمی‌شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ سازوکار و روش پیشنهادی برای بهره گیری از ظرفیت فکری با تشکیل کمیته و برنامه‌های تخصصی میسر است که بخش قابل توجهی از این ایده و پیشنهاد را می‌توان اجرایی کرد.

به گفته شیرین زاد؛ ادامه مسیر توسعه و‌ پیشرفت نیازمند بهره گیری از کمک شوراهای راهبردی و کمک اقشار مرتبط است، در این میان در نظر داریم از بدنه مردم برای اداره مسائل مهم کشور کمک بگیریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس اشتهارد و آسارا تاکید کرد: همفکری شورای نخبگان باعث می‌شود تا یک پایگاه فکری در برای رفع چالش‌هاش موجود ایجاد شود.

مدیران غیر بومی آسیبی برای استان البرز است

وی اذعان داشت: طی دیدارهای مردمی که صورت گرفته، باید بگوییم که شهروندان از حضور مسؤولان غیر بومی گلایه دارند‌، این در حالی است که مدیران و صاحبان فکر بومی متعددی در استان البرز وجود دارد که از جایگاه اصلی خود دور هستند.

شیرین زاد با طرح این سوال که چرا نباید از این ظرفیت (نیروهای بومی متخصص) بهره بگیریم؟ مطرح کرد: به امید خدا با کمک و همفکری شورای راهبردی می‌توان از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس اشتهارد و آسارا اضافه کرد: شورای راهبردی ظرفیت برای ما فراهم می‌کند که در حوزه نیروی انسانی مدنظر است.

فرناز فتحی سرابی مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا