اخبار ایران و جهاناخبار ویژهعلمی و فناوری

موسسه رازی تعاملاتی موفق با قاره آفریقا برقرار می‌کند رئیس دفتر امور توافق نامه های بین الملل ریاست جمهوری، موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌ سازی رازی را مجموعه ای بسیار توانمند خواند و گفت: شناسایی نیازهای قاره آفریقا و تقویت رقابت پذیری از عوامل مهم پیشبرد اهداف صادراتی موسسه رازی در تجارت با این‌قاره است.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

محمد امیدی فرد رئیس دفتر امور توافق نامه های بین الملل ریاست جمهوری در حاشیه ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران و آفریقا که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، با حضور در غرفه موسسه رازی و‌ دیدار با علی اسحاقی، رئیس موسسه، ضمن تبریک به حضور پررنگ و مقتدر موسسه رازی در این نمایشگاه، اظهار کرد: مراوده با کشورهای آفریقایی و استمرار آن، مستلزم برنامه ریزی، داشتن نقشه راه و شناخت و مطالعه نیازهای این قاره است.

وی گفت: نفوذ در قبایل و طوایف گوناگون این کشورها و کار کردن با آن‌ها، بدون شناخت تنوعات و فرهنگ های حاکم، امکان پذیر نیست و شناخت فرهنگی از واجبات برقراری تعامل با جمعیت های قاره آفریقا است و باید هدفمند پیش رفت.

این مسئول، رعایت قوانین و‌ الزامات ترانزیت کالا، زنجیره تامین، ‌و شناخت امراض و بیماری های شایع کشورهای آفریقایی را در پیشبرد اهداف و برنامه‌ ها موثر دانست و افزود: موسسه رازی مجموعه ای بسیار توانمند ‌‌و دارای ظرفیت هایی فراوان و انباشته ای غنی از دانش و تجربه است و به کمک این پشتوانه ها به یقین می تواند عملکردی موفق در ایجاد روابط تجاری با قاره آفریقا برقرار کند.

رئیس دفتر امور توافق نامه های بین الملل ریاست جمهوری با اشاره به ضعف کشورهای آفریقایی در تامین‌ نقدینگی، تصریح کرد: معمولا این کشورها در تامین نقدینگی با مشکلاتی مواجه اند و برای رفع این مسئله، باید به شناسایی جایگزین هایی برای تعاملات تجاری با قاره آفریقا بپردازیم.

امیدی فرد بر تقویت رقابت پذیری در حوزه تجاری با کشورهای خارجی و اروپایی تاکید کرد و گفت: کشورهای غربی، بعضا برای حفظ بازار یا استمرار استعمار آفریقا، ممکن است کالاهای مشابه تولیدات رازی را با قیمت های پایین تر عرضه کنند که در اینصورت لازم است موسسه رازی با عرضه محصولات با کیفیت و زنجیره تامین مناسب و‌ کاهش هزینه خدمات، فضای رقابتی مناسب و لازم را برای فتح بازارهای هدف، فراهم کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا