اخبار ویژهاقتصادی

عدم امکان ثبت سفارش کالاهای وارداتی فعالان اقتصادی را با چالش مواجه کرده است  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در بازدید از ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور گفت: عدم امکان ثبت سفارش کالاهای وارداتی، برخی فعالان اقتصادی کشور را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در بازدید از پاویون اتاق بازرگانی البرز در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور که در همراهی با مجتبی عبداللهی استاندار البرز انجام شد، اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو نسبت به دوره‌های پیشین در سطح مطلوب‌تری برگزار شد و هیات‌های تجاری قابل توجهی از بخش‌های مختلف نمایشگاه از جمله پاویون اتاق بازرگانی البرز دیدن کردند.

افزایش دو برابری فضای پاویون اتاق بازرگانی البرز در ششمین دوره ایران اکسپو نسبت به دوره قبل

وی با اشاره به اقداماتی که از سوی اتاق بازرگانی البرز و با همراهی انجمن صادرکنندگان و مشارکت مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان برای حضور فعال در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور انجام شده است، گفت: اتاق بازرگانی البرز در میان اتاق‌های بازرگانی دیگر نقاط کشور تنها استانی است که به صورت مجزا پاویونی اختصاصی را در ایران اکسپو ۲۰۲۴ راه‌اندازی کرده است.

این مسئول با بیان اینکه وسعت پاویون اتاق بازرگانی البرز امسال در ششمین دوره ایران اکسپو دو برابر فضای اختصاصی آن در دوره پیشین رویداد مربوطه است، افزود: با توجه به دستاوردهای مثبتی که در خصوص بازدید مهمانان داخلی و خارجی از پاویون اتاق بازرگانی البرز داشتیم، سال آینده به یقین فضای بیشتری را به این مهم اختصاص می‌دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در بازدید از پاویون اتاق بازرگانی البرز در خصوص اهم چالش‌های پیش‌روی فعالان اقتصادی در سال جاری بیان کرد: با توجه به عدم امکان ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت، کارهای مرتبط به فعالیت‌های اقتصادی در این بخش راکد مانده است‌ و صنعتگران و تولیدکنندگان نمی‌‌توانند سفارش خود را ثبت کنند.

رضایی ادامه داد: یکسری از مدیران مجموعه‌های تولیدی و صنعتی نیز که سال گذشته ثبت سفارش خود را انجام داده‌اند و بر اساس آن در سال جاری تخصیص دریافت کرده‌‌اند، متاسفانه عدد مربوط به تخصیص مذکور از سهمیه امسال آنها کاسته شده است.

وی با اشاره به اهمیت برقراری هماهنگی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در خصوص مسئله ثبت سفارش کالاهای وارداتی گفت: اگر به این مورد رسیدگی نشود، فعالان اقتصادی در ماه‌های مرداد و شهریور امسال برای تامین مواداولیه کارخانه‌های خود با مشکل مواجه می‌شوند که خود افزایش نرخ تورم را به همراه خواهد داشت‌.

اعمال عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی 

رضایی در خصوص اقدام اخیر وزارت جهاد کشاورزی در بحث عوارض محصولات صادراتی مانند سیب‌زمینی عنوان کرد: این وزارتخانه اعلام کرده است که صادرات سیب‌زمینی صرفاً با اخذ عوارض معادل ۶۰‌درصد ارزش صادراتی آن میسر خواهد بود که این مسئله با اقداماتی که در عمل به فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در مسیر تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باید صورت گیرد، به هیچ عنوان همخوانی ندارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه صنعتگران و تولیدکنندگان در مسیر کاری خود همچنان با یکسری بخشنامه‌های خلق‌الساعه مواجه هستند که مانعی جدی در راه پیشرفت و توسعه فعالیت‌های تجاری داخلی و بین‌المللی آنها است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا