اخبار ویژهاقتصادیپر بازدیدها

صادرات استان البرز از مرز یک میلیارد دلار گذشت استاندار البرز گفت: ۷۰ درصد تولید داخلی و صادرات داروی کشور از واحدهای مستقر در استان صورت می گیرد و این استان پایتخت داروی کشور محسوب می‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

مجتبی عبداللهی استاندار البرز با همراهی پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی و محمد انصاری مدیرکل صنعت، معدن، تجارت استان و هیات همراه در چهارمین روز از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از بخش‌های مختلف این رویداد از جمله پاویون اتاق بازرگانی البرز در سالن ۸ و ۹ و صنایع‌غذایی فعال استان در این محل بازدید داشتند.

عبداللهی استاندار و رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز در غرفه این استان در سالن ۴۱ نمایشگاه ایران اکسپو با محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و موسی شهبازی غیاثی دبیر کمیسیون اقتصادی هیات دولت در خصوص مسائل مرتبط به امر صادرات گفت‌وگو کردند.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز به تشریح شرایط استان در حوزه های مختلف اقتصادی پرداخت و تصریح کرد: این استان حدود ۴ هزار مجموعه تولیدی و صنعتی، ۱۳ شهرک صنعتی خصوصی و دولتی و ۱۷ لکه صنعتی را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی، توانمندی های کشور در عرصه های مختلف تولید را در معرض دید عموم مردم و همچنین تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می گذارد.

عبداللهی توضیح داد: ۷۰ درصد تولید داخلی و صادرات داروی کشور از واحدهای مستقر در استان البرز صورت می گیرد و این استان پایتخت داروی کشور محسوب می‌شود.

وی تشریح داد: این استان با استقرار بیش از ۱۵۰ برند مواد غذایی بعنوان قطب تولید مواد غذایی کشور نیز محسوب می‌شود چراکه حدود ۸۰ درصد تولید ماکارونی کشور نیز در این استان صورت می‌گیرد.

استاندار البرز با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم که برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است، گفت: برپایی چنین نمایشگاه هایی، حمایت از مردم و بخش خصوصی بشمار می‌رود.

وی افزود: در خصوص زنجیره ارزش، وزارت کشور البرز را در راستای دارو و پوشاک دخیل دانسته است.

عبداللهی اضافه کرد: البته البرز در تولید مواد غذایی، قطعات خودرو، تجهیزات و صنعت نیروگاهی و… نیز می تواند ورود موثری در زنجیره ارزش داشته باشد.

وی ادامه داد: اقدامات موثری در این راستا صورت گرفته و موانع احصا و تا جای ممکن برطرف شده است.

استاندار البرز اظهار داشت: صادرات استان البرز اوایل سال گذشته حدود ۳۴۰ میلیون دلار بود که تا پایان سال به هدف تعیین شده رسید و بیش از یک میلیارد دلار صادرات از استان البرز را شاهد بودیم.

گفتنی است در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو که از روز هشتم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر شده است، شرکت‌‌کنندگان البرزی در حوزه صنایع غذایی، قطعات خودرو، خشکبار، کیت‌های دارویی، خدمات فنی و مهندسی و ساختمان و یا صنایع پلاستیکی حضور دارند.

فعالان دیگر بخش‌های تولیدی و صنعتی البرز نیز در فضایی خارج از پاویون استان و بر اساس شاخه تولیدی و صنعتی خود مشغول به فعالیت هستند.

فرناز فتحی سرابی مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا