اجتماعیاخبار ویژهپر بازدیدهانشست خبری

کاهش ۱/۵ درصدی نرخ بیکاری در دولت سیزدهم! معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت ۲/۵ میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در کشور ۱/۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

محمد چکشیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تبریک هفته کار و کارگر، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران فرمودند که اسلام برای کار و کارگر ارزش ذاتی قائل است.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه کارگر در نزد پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد: ایشان بر دستان کارگران بوسه می‌زدند و این نمادی در فرهنگ اسلامی است.

این مسئول ضمن تاکید بر نقش کارگران در تحقق شعار سال‌جاری، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که « جهش تولید با مشارکت مردم » امکان پذیر است تا شاهد رشد اقتصاد باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مهمترین راهبرد برای حل مسائل اقتصادی کشور جهش و رشد تولید است، عنوان کرد: با جهش تولید، ثروت تولید و توزیع و موجب برقراری عدالت می‌شود و این دو مورد عوامل اصلی حل مسائل اقتصادی جامعه هستند اما بدون مشارکت مردم، جهش تولید محقق نمی‌شود

چکشیان با اشاره به نقش مردم و کارگران در افزایش رشد تولید و ایجاد امیدآفرین در جامعه، اذعان داشت: جامعه کارگری حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب خانواده‌های آنها، این جامعه حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و اگر حال این جامعه خوب باشد، بی شک حال و اوضاع کشور خوب می‌شود.

وی تأمین امنیت شغلی کارگران، پوشش بیمه‌ای آنها، تأمین ایمنی نیروی کار، ارتقای مهارت‌های شغلی و کشف استعدادهای درخشان جامعه کار و تولید را از جمله محورهای مورد مطالبه رهبر به مسئولان برشمرد و مطرح کرد: ایشان به جامعه کارگری توصیه کردند که قدر کار خود را بدانند و ضمن امانت دانستن کار، در این مسیر وجدان کاری داشته باشند.

این مسئول با اشاره به عملکرد وزارت تعاون در دولت سیزدهم؛ تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی به شبکه بانکی و بخشودگی حدود ۷۵ هزار مورد جرایم ناشی از بدهی‌های بیمه‌ای بنگاه‌های اقتصادی در راستای حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال اعلام کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ از اضافه شدن ۱۳ داروی جدید در پوشش بیمه‌ای، خبر داد و ابزار داشت: حدود ۲۱۲ کلینیک دیابت و فشار خون در دولت سیزدهم راه‌اندازی شده است.

چکشیان با بیان اینکه در دولت سیزدهم درمان زوج‌های نابارور به صورت صددرصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی، نسخه نویسی الکترونیک از ۵۲ درصد به ۹۸ درصد تا پایان سال گذشته ارتقا یافت.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ جهاد تبیین برای ایجاد امیدآفرینی در سطح جامعه، افزود: افزایش حدود ۴۰ درصدی ضریب پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایر، تأمین حداقل معاش ۴۰ هزار خانواده دارای فرزند چندقلو و ۲۷۷ هزار بانوی سرپرست خانوار در پوشش سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد.

به گفته این مسئول؛ ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در دولت سیزدهم تحویل داده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است،  از صدور ۹۵ درصد پروانه‌های کسب مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی در سامانه ملی مجوزهای کسب و کار خبر داد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا