اخبار ویژهاقتصادیپر بازدیدها

ساماندهی مالیات با شناسه یکتا رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: شناسه یکتا یک کد منحصربه‌فرد است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی تخصیص می‌یابد و به منظور شناسایی دقیق و یکتا آن‌ها در سازمان امور مالیاتی کشور استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

سید امیر سیاح در نشست اخذ شناسه یکتا برای مجوزهای کاغذی از طریق درگاه ملی مجوزها در اداره کل اقتصاد و دارایی استان البرز که با حضور عزیزاله افضلی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز و فرزین بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی برگزار شد، بیان داشت:  ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی تبدیل شده و دارای شناسه یکتا شدند.

وی ادامه داد: امیدواریم تا ۲۵ اردیبهشت بیش از ۲ میلیون پروانه کاغذی کسب و کار که تخمین می زنیم مجوز کاغذی دارند مشمول اجرای این طرح شوند .

این مسئول اضافه کرد: بنابراین یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان تبدیل به شناسه یکتا می شود .

رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: تعداد مجوزهای کاغذی که هنوز صادر می شود در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کم نیست تسهیلاتی در این زمینه قایل شده ایم تا زودتر مجوزهای کاغذی تبدیل به مجوزهای صنفی شود .

سیاح تشریح داد: از ۲۶ اردیبهشت سال‌جاری عدم توجه به این مهم به منزله بدون مجوز است که براساس قانون در تلاش هستیم تا اقدامات موثر داشته باشیم .

وی تاکید کرد: اگر گفته می شود براساس قانون به معنای خشونت و برخورد نیست بلکه تلاش می کنیم در فرصت باقی مانده با دعوت و پیامک همراهی برای اجرای کامل این طرح شود .

رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی : مهمترین مزیت اجرای طرح شناسه یکتا در کشور آن است که افراد با قرارگرفتن در این طرح می توانند از خدمات حکومتی بدون مراجعه حضور بهره مند شوند .

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی براینکه برخی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در معاملات خود سکه و دلار می گیرند،  اظهار داشت: تمهیدات ویژه در این زمینه از سوی دستگاه اجرایی مالیاتی پیش بینی شده است .

گفتنی است شناسه یکتا حافظه مالیاتی (یا به اختصار شناسه یکتا) یک کد منحصربه‌فرد است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی تخصیص می‌یابد و به منظور شناسایی دقیق و یکتا آن‌ها در سازمان امور مالیاتی کشور استفاده می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا