اجتماعیاخبار ویژهپر بازدیدها

مجرمان سايبری در کمين بازنشستگان رئيس پليس فتا استان البرز از بازنشستگان خواست مراقب مجرمان سايبری باشند که مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار نگيرند.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

سرهنگ رسول جليليان بیان داشت: مجرمان سايبري از اقشار مختلف براي تحقق اهداف مجرمانه خود سوءاستفاده مي‌کنند که يکي از اين موارد فريب بازنشستگان با ترفند ثبت نام وام بازنشستگي است .

وي اضافه کرد: کاربران بدون آگاهي مبلغ ناچيز درخواست شده را از طريق لينک ارسال شده پرداخت مي کنند درحالي که يک بدافزار است و مجرمان سايبري با اين شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکي متقاضيان را به سرقت و اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکي آن‌ها اقدام مي‌کنند.

اين مقام انتظامي گفت: کلاهبرداران سايبري با ارسال پيامک‌هاي جعلي تحت عناوين مختلف، سعي در تشويق افراد به کليک نمودن روي لينک ارسالي کرده و سپس هدايت به درگاه بانکي جعلي مي کنند.

جليليان اضافه کرد: کلاهبرداران سايبري با مهندسي اجتماعي و نياز روز جامعه اقدام به تبليغات مختلف مانند پرداخت وام کم بهره، سهام عدالت و از اين قبيل کرده و از کاربران کلاهبرداري مي کنند.

رئيس پليس فتا البرز خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهي وارد لينک هاي آلوده شده درحالي که يک بدافزار است و مجرمان سايبري با اين شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکي متقاضيان را به سرقت و اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکي آن‌ها اقدام مي‌کنند.

وي تاکيد کرد: کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن 096380 به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اعلام کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا