اخبار داغاخبار ویژهپر بازدیدها

شناسايی ۴۸ نفر از مالباختگان پرونده کشوری فيشينگ جانشين فرمانده انتظامی استان البرز از شناسايی و دستگيری يک کلاهبردار اينترنتی حرفه‌ای که اقدام به چندين فقره فيشينگ با شيوه ارسال پيامک مشاهده ميزان سود سهام عدالت در سراسر کشور کرده بود، خبر داد و گفت: تاکنون 48 نفر از مالباختگان اين پرونده در سراسر کشور شناسايي شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

سرهنگ محمد نادربيگی گفت: به دنبال ارجاع چندين فقره پرونده کلاهبرداري اينترنتي با شيوه ارسال پيامک مشاهده سود سهام عدالت و خريداري تلفن همراه از سايت‌هاي اينترنتي با وجوه کلاهبرداري شده، رسيدگي به اين پرونده در دستور کار تيمي ويژه از کارشناسان پليس فتاي استان البرز قرار گرفت.

وي افزود: علي رغم اينکه متهم اين پرونده هيچگونه ردي از خود بر جاي نگذاشته و کاملاً حرفه‌اي عمل کرده بود، اما کارشناسان پليس فتا با انجام روش‌هاي پيچيده پليسي موفق به ردزني نامبرده در يکي از استان‌هاي شمالي کشور شده و با هماهنگي مقام قضائي در عملياتي ضربتي او را دستگير کردند.

جانشين فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انتقال متهم به پليس فتاي استان البرز، متهم عنوان کرد که با ارسال لينک‌هاي آلوده از طريق پيامک مشاهده سود سهام عدالت به مالباختگان، آنها را به درگاه جعلي انتقال و با دسترسي به اطلاعات بانکي سوژه‌ها، حساب بانکي آنها را از طريق خريد تلفن همراه به صورت اينترنتي خالي مي‌کردم.

اين مقام انتظامي گفت: همچنين متهم با ارسال بدافزار و نفوذ به تلفن همراه سوژه‌هاي خود، اقدام به ارسال گسترده پيامک مشاهده سود سهام عدالت به ساير مالباختگان مي‌کرد.

نادربيگی با بيان اينکه تاکنون 48 نفر از مالباختگان اين پرونده در سراسر کشور شناسايي شده‌اند، گفت: تلاش ماموران پليس فتاي البرز براي شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد.

وي خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ريالي کلاهبرداري صورت گرفته توسط اين متهم را پيش از 10 ميليارد ريال برآورد مي‌کنند.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه کلاهبرداران از ناآگاهي شهروندان نهايت استفاده را مي‌برند، در پايان به کاربران توصيه کرد که از ورود به لينک‌هاي ارسالي از شماره ناشناس جدا پرهيز کنند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا