دسته‌بندی نشده

کمين کلاهبرداران مجازی در ايام تعطيل رئيس پليس فتا استان البرز با اشاره به ترفندهای مختلف مجرمان سايبري در فضای مجازی و پيامکی به ويژه در ايام تعطيلات گفت: کاربران پيام های با لينک مشکوک را باز نکنند.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

سرهنگ رسول جليليان اظهار کرد: کلاهبردان با سوء استفاده از تعطيلات و ايام مناسبتي و با توجه به نياز روز جامعه اقدام به تبليغات مختلف مانند هديه، پرداخت يارانه، وام کم بهره، سهام عدالت و از اين قبيل کرده و از کاربران کلاهبرداري مي کنند.

وي اضافه کرد: کاربران بدون آگاهي وارد لينک هاي آلوده شده درحالي که يک بدافزار است و مجرمان سايبري با اين شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکي متقاضيان را به سرقت برده و به برداشت غيرمجاز از حساب بانکي آن‌ها دست مي زنند.

جليليان گفت: کلاهبرداران سايبري با ارسال پيامک‌هاي جعلي تحت عناوين مختلف، سعي در تشويق افراد به کليک نمودن روي لينک ارسالي را دارند.

رئيس پليس فتا البرز تاکيد کرد: پيامک هاي سازماني و رسمي از سرشماره هاي معتبر ارسال مي شوند.

وي دربخش ديگري ازسخنان خود به فعاليت مرکز فوريت هاي سايبري به صورت شبانه روزي در استان البرز اشاره کرد و گفت: شکايات مردمي در خصوص جرايم فضاي مجازي در کمترين زمان ممکن رسيدگي مي شود.

جليليان يادآور شد: چنانچه کاربران با مشکلاتي در خصوص فضاي مجازي روبرو شوند، کارشناسان پليس فتا به صورت 24 ساعته آماده پاسخگويي هستند.

اين مقام انتظامي ، سايت پليس فتا را مرجع کامل آخرين اطلاعات و تهديدات سايبري معرفي کرد و از خانواده ها و عموم مردم خواست که براي پيشگيري و مقابله با هرگونه جرايم سايبری به مطالعه توصيه هاي اين سايت بپردازند.

رئيس پليس فتا البرز تاکيد کرد: کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن 096380 به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اعلام کنند.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا