دسته‌بندی نشده

کلنگ احداث ۱۰۰۰ واحد خوابگاه متاهلین دانشگاه خوارزمی زده شد کلنگ احداث ۱۰۰۰ واحد خوابگاه متأهلین دانشگاه خوارزمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همزمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و دهه مبارک فجر زده شد.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت خوابگاه یک هزار واحدی متاهلین و نخبگان دانشگاه خوارزمی با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید ضیاء هاشمی قائم مقام ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی، مسئول نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز و جمعی از مدیران دانشگاه، همزمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و دهه مبارک فجر در پردیس دانشگاهی کرج برگزار شد.

ساخت خوابگاه متاهلین در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است

در حاشیه این مراسم؛ محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ساخت مجتمع خوابگاهی ۱۰۰۰ واحدی نقطه عطفی در کارنامه مدیریت فعلی دانشگاه خواهد بود اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی یکی از دانشگاه های ریشه دار در کشور است و انتظار می رود الگوی مناسبی برای سایر دانشگاه های و مراکز آموزش عالی کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه رتبه دانشگاه خوارزمی در تمامی حوزه ها پیشرفت چشمگیری داشته، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به تلاش های خالصانه ریاست و مسئولان دانشگاه شاهد افزایش اعتبارات مالی آن باشیم چراکه افزایش سطح معیشت اعضای هیأت علمی و یاوران از اولویت هاست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های این دانشگاه دور از انتظار نیست که به زودی این مجموعه علمی به شهرک دانشگاهی که در شأن ایران کوچک باشد تبدیل شود.

این مسئول افزود: فضای فیزیکی دانشگاه خوارزمی در پردیس کرج امکان رشد و توسعه در بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی و رفاهی را فراهم کرده که این امر می تواند ظرفیت عظیمی برای استان البرز باشد.

زلفی‌گل با اشاره به شرایط منحصر بفرد استان البرز در حوزه های صنعتی و اجتماعی، ابراز داشت: خوشبختانه تنوع علوم و تخصص ها در این دانشگاه می تواند کمک بسزایی در توسعه همه جانبه در بخش های مختلف استان داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه از این دانشگاه انتظار می رود با وجود دانشجویانی از قومیت های مختلف شرایطی ایجاد کند که خدمات رسانی به شهر هم انجام دهد، مطرح کرد: با توجه به وسعت فضای سرسبز و با صفای که می تواند فراهم کند، تبدیل به مجتمع دانشگاهی و اثر گذار در استان شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سیاست های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تاکید کرد: توسعه فضاهای خوابگاهی متاهلین می تواند اطمینان خاطری برای دانشجویان و ترغیت ایشان به تشکیل خانواده باشد و این امر قطعا در بهبود هرچه بیشتر فضای فرهنگی دانشگاه ها موثر خواهد بود؛ چراکه وقتی امکان ازدواج و بستر اشتغال مناسب برای دانشجویان ایجاد شود می توانند زودتر به زندگی خود سامان داده که در نتیجه رشد جمعیت را در کلان ملی محقق می کنند.

ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی در دانشگاه خوارزمی 

علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ وزارت عتف و بانک کارآفرینی امید ، بیان داشت: با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی و سیاست های تحکیم بنیان خانواده احداث خوابگاه برای دانشجویان متاهل با شرایط مطلوب یکی از اهداف اصلی خوارزمی است.

وی با بیان اینکه این پروژه ۱۰۰۰ واحد است که احداث آن به متراژهای ۶۰، ۸۰ و ۱۰۵ متری در دستور کار قرار می گیرد، عنوان کرد: بخشی از هزینه های این پروژه از طریق مولدسازی و با تسهیلات بانک کارآفرینی تامین خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم با استعانت از خداوند متعال و حمایت های وزارت عتف، سازمان های مرتبط، تمامی اعضای هیات علمی و یاوران علمی دانشگاه خوارزمی، پروژه مذکور در زمان کوتاهی به بهره برداری برسد

فرناز فتحی سرابی / مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا