اخبار ویژهپر بازدیدهاعلمی و فناوری

افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه خوارزمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: یکی از عمده فعالیتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه مهارت آموزی دانشجویان هم در حین تحصیل و هم پس از پایان تحصیلات دانشگاهی می باشد که در این راستا، اقدام به راه اندازی مرکز TMC برای توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دانشگاههای کشور می نماید.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

در ششمین روز از دهه مبارک فجر، در آیین افتتاح همزمان ۱۰۰۰ پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سایر مسئولان ستادی و استانی به صورت وبیناری برگزار شد، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه خوارزمی با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه با رویکرد اشتغال افتتاح و راه اندازی شد.

بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در این مراسم اظهار داشت: یکی از عمده فعالیتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه مهارت آموزی دانشجویان هم در حین تحصیل و هم پس از پایان تحصیلات دانشگاهی می باشد که در این راستا، اقدام به راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) برای توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دانشگاههای کشور می نماید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به گستره آموزشهای فنی و حرفه ای، خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با برخورداری حدود ۶ هزار استاندارد آموزشی در ۴ خوشه صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات و کشاورزی؛ آموزشهای مهارتی را به اقشار مختلف از جمله دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، سربازان، زندانیان، روستاییان، کارگاه های ثابت و سیار شهری، عشایری، جوار کارگاهی، محیط کار واقعی و… ارائه می نماید.

علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی هم در این آیین، با تشکر از اهتمام ویژه فنی و حرفه ای استان البرز برای تحقق این مهم، یکی از دغدغه های اصلی جامعه دانشگاهی و دانشجویی را موضوع مهارت آموزی در دانشگاه عنوان و آموزش همراه با مهارت را یکی از نیازهای جامعه فعلی برشمرد.

رییس دانشگاه خوارزمی کرج افزود: آموزشهای مهارتی اگر مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا و نیازهای شغلی دانشجویان باشد، علاوه بر رفع معضل بیکاری، دغدغه اصلی خانواده ها هم که شغل و آینده شغلی فرزندانشان است، نیز رفع خواهد شد.

علی حسن بیگی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی این دانشگاه، خلأ مهارتی دانشجویان با همکاری دو دستگاه برطرف شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا