اخبار ویژهپر بازدیدهاسیاسینشست خبری

حضور مردم در انتخابات، امنیت ساز است رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهم ترین دستور کار نظام، موضوع انتخابات است، گفت: همه ما در این پروژه کلان، وظایفی را بر عهده داریم چراکه این نظام، نظام مردم پایه است و حضور آنان امنیت ساز است. 

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

سپهر خلجی در نشست تخصصی تبیین الزامات تحول در اطلاع رسانی دولت که امروز با حضور استاندار ، مدیران و روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه در موسسه رازی برگزار شد، بیان داشت: در حال حاضر مهم ترین دستور کار نظام، موضوع انتخابات است و همه ما در این پروژه کلان، وظایفی را بر عهده داریم چراکه این نظام، نظام مردم پایه است و حضور آنان امنیت ساز است.

رسانه‌ها وظیفه تبیین عملکرد دولت را برعهده دارند

وی با اشاره به اهمیت روایت گری در رسانه ها ، تصریح کرد: رسانه ها با روایاتی که انتخاب می کنند به مخاطب ارایه دهند، افکار عمومی را جهت می دهند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر تقویت حوزه اطلاع رسانی اقدامات دولت مردمی، اظهار داشت: لازم است فعالان حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی، حجم بالایی از خدمات انجام شده توسط دولت به ویژه در استان ها و در بخش های مختلف را به درستی و هنرمندانه و برای افکار عمومی تبیین کنند.

این مسئول ادامه داد: امید است با تصمیماتی که امروز اتخاذ شد و اهتمام مسئولان استان البرز بتوانیم بازنگری مناسبی در بخش های اطلاع رسانی دستگاه های دولتی در استان داشته باشیم و این حوزه بیش از گذشته تقویت شود تا بتواند زحماتی که بخش های مختلف دولت در جهت حل مشکلات مردم انجام می دهند را به درستی به اطلاع افکار عمومی برسانند.

اقدامات مثبت دولت مردمی در عرصه قانون جوانی جمعیت

خلجی بخشی از این اقدامات را پرتاب های فضایی که به برکت نخبگان در ۲ سال اخیر بیش از ۱۲ سال گذشته بوده، مهار کرونا، کاهش تورم از ۶۰ به ۴۰ درصد، رشد اقتصادی، پیشرفت در ارتباطات خارجی، فروش نفت، دستاوردهای بی نظیر در حوزه فضایی و کشاورزی و سلامت، رایگان کردن بیمه سلامت برای مادران باردار، تقبل هزینه زوج های نابارور، ۵ برابر شدن بیمه زنان و دختران غیرحقوق بگیر، پرداخت هزینه مدارس سمپاد برای افراد دهک های پایین، رتبه بندی معلمان بعد از ۱۵ سال و … عنوان کرد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: باید این دستاوردها را درست روایت کنیم چرا که در یک نبرد نفس گیر در حوزه مدیریت رسانه هستیم، بنابراین باید درست تصویرسازی کنیم.

مدیران دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی اصحاب رسانه باشند 

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی مهمترین وظیفه را در اطلاع رسانی بر عهده دارند و در این مسیر حتما باید از بهترین عناصر رسانه ای بهره گیرند و به خبرنگاران نیز پاسخگو باشند.

خلجی بررسی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان تا یک ماه آینده را از مصوبات این جلسه عنوان کرد و اذعان داشت: این نظارت و بازبینی باید به گونه ای باشد تا در صورت مشاهده وجود افراد نامناسب، سریعا جایگزینی صورت گیرد.

این مسئول اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با حمایت و پشتیبانی مردم شریف توانسته است مقتدرانه در مقابل رسانه های معاند ایستادگی کند، رسانه هایی که از ابتدای انقلاب با پول و نفوذ از هر اقدامی علیه ما دریغ نکرده‌اند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه جمهوری اسلامی در شرایط پرآشوب منطقه موفق به پرتاب یازدهمین ماهواره فضایی شد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با کمک متخصصان و نخبگان جوان توانسته در بسیاری از حوزه های فناوری موفق عمل کند.

امید آفرینی و اعتمادآفرینی وظیفه اصلی رسانه‌ها باشد

وی با اشاره به حضور موثر رسانه ها در جنگ ترکیبی دشمن، تاکید کرد: تصویر نادرست و ناحق دشمن را باید شکست داد چراکه هدف دشمن از این تصویرسازی غلط ناکارآمدی نظام اسلامی است.

این مسئول با بیان اینکه عده ای به دنبال تخریب تصویر دولت و نظام هستند،  تاکید کرد: باید با امید آفرینی و اعتمادآفرینی و تقویت حوزه اطلاع رسانی با این موضوع با جدیت مقابله کرد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت؛ ساماندهی اتباع بیگانه، زیرساخت های درمانی که ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی کشور در این دولت ایجاد شده و رفع خاموشی های برق را از دیگر اقدامات مثبت و موثر دولت مردمی برشمرد.

دولت سیزدهم، بدهی‌های دولت قبلی را بر دوش کشید 

خلجی با با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ناتوان نیست و بنابراین روایتگری را باید درست انجام دهیم، ابراز داشت: دولت مردمی در شرایط بدهی ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی ، مشکلات تامین کالای اساسی، اوج بحران کرونا، اوج ناامیدی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته این مسئول؛ دولت سیزدهم در زمان شیوع بیماری کرونا روزانه یک میلیون تزریق واکسن داشته است و موفق به تولید انواع واکسن های کووید ۱۹  شد، گفت: در شرایط بحرانی کرونا دولت موفق شد بدهی های دولت دوازدهم را پرداخت کند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات، مطرح کرد: انتخابات علاوه بر تکلیف یک حق است.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه این انتخابات وظیفه وزارت کشور یا استانداری ها نبوده بلکه وظیفه همه دستگاه ها است، متذکر شد: انتخابات نیاز است با حضور پرشور مردم در چهار راهبرد ، مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برگزار شود.

نظام با پشتیبانی مردم، پابرجاست

خلجی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی وظیفه دارند در اجرای سیاست ها و هدف‌گذاری های نظام پای کار باشند، یادآور شد: در هر عرصه ایی که مردم حضور گسترده داشته اند توفیق های بزرگی حاصل شده است چراکه نظام مردم پایه است بطوریکه فتنه های بزرگی را از سرگذراندیم.

وی اشاره به اینکه به برکت حضور مردم در جنگ تحمیلی و بسیاری فتنه های دیگر از جمله فتنه ۸۸ بر توطئه دشمنان فائق آمدیم، بیان کرد: روایتگری درست در جنگ رسانه های دشمن مهم است و متاسفانه هر جا نتوانستیم روایت کنیم دیگران غلبه کرده‌اند

چهره واقعی رژیم صهیونیستی نمایان شد 

این مسئول با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سالها تلاش کرد تا روایتی از این رژیم جعلی داشته باشد، اما دیدیم با اقدام یک گروه کوچک از جبهه مقاومت، ظرف ۲ ساعت به باد هوا رفت؛ تشریح داد: خوشبختانه تظاهرات بی شماری که در قلب اروپا به حمایت فلسطین صورت گرفت و چهره واقعی رژیم جنایتکار اسراییل نمایان شد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه امروز رژیم غاصب در دادگاه های بین المللی در معرض مواخذه قرار می گیرد و این پیروزی به برکت خون شهدای غزه صورت گرفت، توضیح داد: این روایت واقعی یک رژیم صهیونیستی جنایتکار است.

فرناز فتحی سرابی / مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا