اجتماعیپر بازدیدهاگفت و گو

شاه کلید مصرف بهینه آب در دستان زنان می‌باشد مشاور امور زنان و خانواده شرکت آب منطقه ای استان البرز با بیان اینکه استفاده صحیح از آب به شکل یک فرهنگ جایگاه خود را پیدا نکرده است، گفت: زنان بیشتر از دیگر اعضا خانواده در منزل با آب سر و کار دارند بنابراین مجری تغییر فرهنگ آب محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری روزنگار البرز؛

رجحان سزاوار با اشاره به اینکه منابع آبی در استان البرز شدیدا در مرحله بحرانی است، بیان داشت: ضرورت توجه و درک عمیق مدیریت بهینه منابع آب را اجتناب ناپذیر می نماید.

وی با تاکید بر اینکه باید به تمامی افراد جامعه اعم از زن، مرد و کودکان آموزش های لازم داده شود، تصریح کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه و ایفای نقشی موثر در خانواده و اجتماع، با صرفه جویی در مصرف صحیح آب و اشاعه این فرهنگ می توانند کمک شایانی در مدیریت آب داشته باشند.

مشاور امور زنان و خانواده شرکت آب منطقه ای استان البرز به نقش کلیدی زنان در انتقال فرهنگ و الگوی صحیح مصرف به فرزندان اشاره کرد و اظهار داشت: زنان عهده دار وظیفه سنگین پرورش نسل و تربیت فرزندان هستند، بنابراین آنان عامل اصلی انتقال فرهنگ در زمینه آب به نسل های هستند.

سزاوار با بیان اینکه زنان نقش وسیعی در اداره امور خانواده دارند، عنوان کرد: زنان بیشتر از مردان در معرض اثرات نا مساعد کم آبی قرار می گیرند پس لازم است این گروه از افراد جامعه توجه ویژه ای به رعایت الگوی مصرف بهینه آب داشته باشند.

وی با بیان اینکه زنان نقش مهمی در مدیریت مصرف آب بازی می کنند و به دلیل وجود همین نقش، زنان دارای دانش قابل توجهی در ارتباط با منابع آب هستند، اذعان داشت: بنابراین کلید موفقیت برنامه ها و سیاست های توسعه منابع آب محسوب می شوند

مشاور اموز زنان و خانواده شرکت آب منطقه ای استان البرز ادامه داد: با توجه به حضور فعال زنان در جامعه امروزی و امکان و ایجاد فعالیت در قالب تشکل های مردمی در سطح جامعه، سیطره مدیریت و تعامل کاری زنان در سطوح مختلف خانواده، محله، شهر، اجتماع و مراکز فعالیتی گوناگون، می تواند نقش آفرین فعالیت های اساسی در زمینه مدیریت مصرف آب باشد.

به گفته وی، زنان بیشتر از دیگر اعضا خانواده در منزل با آب سر و کار دارند بنابراین مجری تغییر فرهنگ آب محسوب می شوند، متأسفانه در کشور ما استفاده صحیح از آب به شکل یک فرهنگ جایگاه خود را پیدا نکرده است

سزاور ضمن اشاره به ” پویش نجات قطره‌ها ” در استان البرز، ابراز داشت: شرکت آب منطقه‌ای البرز نیز به دلیل دغدغه‌ بالایی که در حوزه فرهنگسازی مصرف بهینه آب دارد، با استقبال از این طرح، به عنوان برگزارکننده کلیدی فعالیت خود را آغاز کرد.

مشاور امور زنان و خانواده شرکت آب منطقه ای استان البرز ادامه داد: آن‌چه این پویش را از سایر فعالیت‌های فرهنگی متمایز می‌کند، استفاده از فضای شاد و کودکانه برای اقدامات فرهنگسازی است که در یاد و خاطرِ کودکان و نوجوانان بماند و موضوعات محیط زیستی را در ذهنشان نهادیه کند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل تصمیم بر این شد که نقاشی دیواری را به پویش اضافه کنیم تا علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزش شهروندی، در قالب فعالیت هنری، با کودکان در خصوص مصرف بهینه آب گپ و گفت کنیم.

سزاوار در پایان تاکید کرد: امیدواریم با کمک و همراهی شهروندان و اصحاب رسانه بتوانیم مصرف بهینه آب را در میان خانواده‌ها فرهنگسازی کنیم تا این مایه حیات را برای آیندگان نیز حفظ کرده باشیم.

فرناز فتحی سرابی / مدیرمسئول پایگاه خبری روزنگار البرز 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا